Biuro prasowe

Marcin Kowalczyk nowym prezesem ComPress SA

Marcin Kowalczyk nowym prezesem ComPress SA

Od 20 lipca Marcin Kowalczyk jest prezesem zarządu ComPress SA. Na stanowisku zastąpił Piotra Łyska, który od czerwca b.r. zarządza spółką e-Kiosk SA, a także jest członkiem zarządu Gremi Media SA, odpowiadającym za dalszy rozwój i wdrożenie strategii Grupy jako spółki holdingowej.

Nominacja Marcina Kowalczyka związana jest ze strategicznym wzmocnieniem cyfrowych kompetencji agencji ComPress. Wiedza i doświadczenie, które nowy prezes nabył podczas zarządzania dotychczasowymi projektami, m.in. e-Kioskiem, Kariera.pl i cyfryzacją Gremi Media SA – wydawcy „Rzeczpospolitej” – mają skutecznie wesprzeć rozwój spółki w tym obszarze.

ComPress jest jedną z najbardziej doświadczonych agencji doradztwa komunikacyjnego. Jej aktywność obejmuje zarówno konsulting strategiczny, jak i realizację konkretnych projektów opartych o komunikację z mediami, działania digitalowe oraz produkcję kontentu. Także, a może przede wszystkim, kontentu cyfrowego – tłumaczy Marcin Kowalczyk, prezes zarządu ComPress SA. – Dziś, gdy platformy internetowe, a w szczególności społecznościowe, stały się powszechnymi narzędziami komunikacji, ten kierunek rozwoju spółki wydaje się najbardziej właściwym – dodaje Kowalczyk.

Tak nakreślony kurs biznesowy ComPress wpisuje się także w trend pozwalający organizacjom komunikować się bezpośrednio z grupami docelowymi, które za pośrednictwem social media i innych kanałów cyfrowych mają coraz większy, aktywny udział w procesach produkcji i dystrybucji przekazów medialnych.

Marcin Kowalczyk poprzednio był prezesem zarządu spółki e-Kiosk SA, z którą związany był od 2013 roku. W jej ramach stworzył m.in. agencję content marketingu eContentLAB. Od 2016 roku jest również wiceprezesem spółki Kariera.pl oraz jako dyrektor generalny ds. komercyjnych odpowiada za wszystkie działy sprzedaży w Gremi Media SA, wydawcy m.in. „Rzeczpospolitej”, z którą związany jest od 2007 roku. W wydawnictwie przez ostatnie trzy lata jako group head of digital odpowiadał za cyfrową transformację grupy, cyfrowe przychody i sprzedaż treści.

Zarząd ComPress SA jest obecnie dwuosobowy – w jego skład wchodzi Marcin Kowalczyk, prezes oraz Agata Wiśniewska-Zaleska, wiceprezes spółki.

***

ComPress SA to jedna z największych i najdłużej funkcjonujących na polskim rynku firm doradczych z obszaru public relations. Jej struktura opiera się na zespołach projektowych, które łączą znajomość poszczególnych sektorów (telekomunikacja i IT, bankowość i finanse, FMCG, farmacja, energetyka, usługi profesjonalne i inne)
z ekspercką wiedzą na temat komunikacji, obejmującą m.in.: relacje z mediami, wsparcie sprzedaży, komunikację kryzysową, komunikację korporacyjną, produktową i wewnętrzną, zarządzanie zmianą, budowanie relacji
z klientami czy pozycjonowanie ekspertów. Stworzony w ten sposób model pozwala efektywnie wykorzystać potencjał konsultantów w prowadzeniu działań komunikacyjnych. Agencja jest laureatem wielu prestiżowych nagród, m.in. SABRE, Magellan, Medium, Internet Standard i Złotych Spinaczy.