Informacje o spółce

Debiut Gremi Media na Newconnect

Gremi Media SA wchodzi na rynek NewConnect jako dojrzała i silna biznesowo organizacja o ugruntowanej pozycji na rynku mediów opiniotwórczych w Polsce.
 
Druga dekada tego stulecia to dla prasy okres najpoważniejszego w historii testu. Konwergencja mediów, rozwój znaczenia multimediów i treści internetowych oraz eksplozja zasięgu mediów społecznościowych weryfikuje wydawców pod kątem ich umiejętności przystosowania się do nowych realiów. Potrzeba siły i wyobraźni, profesjonalizmu i determinacji, by ochronić wartościowe tytuły przed śmiercią, bądź banalizacją treści. By pozostać wiernym uniwersalnym wartościom i zachować lojalność czytelników.
 
Nasza długofalowa strategia, w ramach której dywersyfikujemy kanały przychodowe i stawiamy na cyfryzację, powoduje, że z producenta treści stajemy się wszechstronnym dostawcą usług i produktów skierowanych do wymagających odbiorców.
 
Jesteśmy podmiotem kształtującym opinie w obszarach biznesu, finansów i prawa.  „Rzeczpospolita” oraz „Gazeta Giełdy Parkiet” są tytułami, których informacje są najczęściej cytowane a zarazem rzetelnie tłumaczą odbiorcom zawiłości życia politycznego i społecznego. Budowana od lat reputacja naszych tytułów to fundament, na którym chcemy konsekwentnie z pożytkiem dla akcjonariuszy i odbiorców realizować wizje grupy mediowej.

Gremi Media SA to czołowa grupa mediowa w Polsce z unikatowymi tematycznie mediami ekonomicznymi i biznesowymi oraz internetowym portfolio dla profesjonalistów i menadżerów wysokiego szczebla.

Jesteśmy największą platformą mediową w segmencie Biznes-Finanse-Prawo.

Od lat jesteśmy wydawcą dzienników „Rzeczpospolita” i Gazeta Giełdy i Inwestorów „Parkiet”, oraz ich stron internetowych rp.pl i parkiet.com, które dostarczają bieżących informacji i zawierają treści specjalistyczne. Codziennie komentujemy i analizujemy wydarzenia ze świata polityki, ekonomii i prawa w programach naszych telewizji internetowych, czyli tv.rp.pl oraz parkiet.tv.

Zbudowaliśmy największy newsroom ekonomiczny w Polsce z wieloletnią reputacją wiarygodnych treści. Podstawą naszej działalności jest produkcja wartościowego contentu w zróżnicowanej formie.

Siedziba Gremi Media SA

Opis działalności

Grupa Gremi jest kontrolowaną przez polski kapitał czołową grupą mediową prowadzącą działalność w Polsce, koncentrującą się na tematyce: biznes – finanse – prawo, generującą przychody i zyski z działalności mediowej, rozumianej jako działalność wydawniczo-reklamowa, z wykorzystaniem różnych nośników reklamy (prasa, Internet), w obszarach: media drukowane, media internetowe, w tym dystrybucja wydań cyfrowych tytułów prasowych należących do Grupy oraz do podmiotów spoza Grupy, e-booków oraz audiobooków, a także usług specjalnych obejmujących m.in. działalność konferencyjną i szkoleniową, usługi Public Relations, jak również usługi prawnicze.

Spółka, będąc spółką dominującą Grupy Gremi, jest właścicielem dzienników: Rzeczpospolita oraz Parkiet Gazeta Giełdy i Inwestorów, a także miesięcznika Uważam Rze Historia, jak również powiązanych z nimi serwisów internetowych oraz marek. Spółka prowadzi również serwisy internetowe Magazynu Sukces oraz Uważam Rze. Od wielu lat dziennik Rzeczpospolita jest jedną z czołowych gazet w Polsce, utrzymującą dominującą pozycję pod względem liczby cytowań w mediach, uhonorowaną w 2016 r. tytułem Najbardziej Opiniotwórczego Medium Dekady (źródło: Instytut Monitorowania Mediów).

Grupa jest również liderem sprzedaży cyfrowych replik dzienników w Polsce, oferuje także ponad 550 tytułów prasowych w formacie e-wydań z poziomu aplikacji mobilne i desktop pod markami e-kiosk.pl, egazety.pl, nexto.pl, Plusoczytelnia. Dodatkowo, Grupa posiada w ofercie jeden z największych katalogów e-booków i audiobooków zawierający około 53 tysięcy tytułów. Sprzedaż prasy i książek w wersji cyfrowej realizowana jest za pośrednictwem spółki e-Kiosk i serwisu internetowego e-kiosk.pl. e-Kiosk jest liderem na polskim rynku dystrybucji e-wydań, e-booków i audiobooków, z udziałem w rynku wynoszącym ponad 50% (źródło: dane Izby Wydawców Prasy, badanie dystrybutorów).

W obszarze usług dodatkowych główne usługi Grupy obejmują m.in. działalność konferencyjno-szkoleniową, realizowaną przez własny Dział Szkoleń oraz Dział Konferencji i Eventów, skierowaną w szczególności do specjalistów i kadry menedżerskiej obejmującą organizację własnych konferencji, debat i szkoleń z szerokim wyborem tematów takich jak rynki kapitałowe, finanse i zarządzanie, energia, nieruchomości, prawo i podatki, farmacja, IT. Analogiczne usługi prowadzone są przez spółkę MM Conferences S.A. Marketing: usługi w zakresie komunikacji produktowej, korporacyjnej i personalnej (usługi Public Relations), świadczone są przez spółkę ComPress S.A. a usługi prawne w postaci franczyzowych biur prawnych zlokalizowanych w większych miastach w Polsce, dostarczane przez spółkę Kancelarie RP sp. z o.o.

Ponadto, w skład Grupy Gremi wchodzi pięć spółek prowadzących działalność pomocniczą w stosunku do działalności wydawniczej Grupy, tj. Gremi FAD sp. z o.o., Gremi Edycja sp. z o.o., Gremi Ekonomia sp. z o.o., Gremi Prawo sp. z o.o. oraz Gremi Wydarzenia sp. z o.o. Spółki te zapewniają Grupie wyspecjalizowane treści na wszystkie nośniki (w tym papier, digital, video, media społecznościowe), usługi informacyjne w zakresie dostarczania wiadomości, zdjęć i reportaży dla mediów, projektowania i realizowania kampanii reklamowych, specjalistycznego projektowania graficznego, pozyskiwania i udostępniania pracowników oraz obsługi rachunkowo-księgowej i kadrowo-płacowej.

W roku 2016 przychody Grupy pochodziły w 35% z obszaru mediów drukowanych, natomiast reszta przychodu była generowana przez dwa pozostałe obszary.

Struktura Grupy Gremi

Struktura Grupy Gremi

Media drukowane

Działalność wydawnicza Grupy koncentruje się na produkcji treści poświęconych ekonomii, gospodarce i prawu, w przeważającej mierze analiz przygotowywanych przez osoby posiadające odpowiednią wiedzę w danej dziedzinie, a w mniejszym stopniu na produkcji treści newsowych. Tytuły prasowe Grupy nie mają charakteru mediów typowo newsowych, a Grupa nie konkuruje na rynku o czołowe miejsce w tym segmencie. Znaczenie reputacji tytułów Grupy jako mediów opiniotwórczych rośnie wraz z postępującym problemem tzw. fake news w szeroko rozumianych mediach społecznościowych, a w konsekwencji dynamicznym wzrostem popytu na rzetelne informacje z zaufanych źródeł, co zwłaszcza dotyczy wiadomości z obszarów polityczno – społeczno – ekonomiczno – prawnych. Również reklamodawcy w coraz większym stopniu ponownie zaczynają doceniać rzetelność i jakość contentu tworzonego przez uznane marki mediowe, m.in. należące do Grupy. Przykładem tego zjawiska mogą być coraz częstsze przypadki wycofywania się reklamodawców z emisji reklam w serwisie YouTube, na co zwracają uwagę media branżowe. W konsekwencji, w ocenie Spółki, istnieje szansa zwiększenia budżetów reklamowych przeznaczonych na emisje reklam w uznanych markowych mediach.

Media internetowe

Działalność wydawnicza Grupy w zakresie mediów internetowych obejmuje sześć platform internetowych, tj. rp.pl, parkiet.com, sukcesmagazyn.pl, uważamrze.pl, historia.uważamrze.pl oraz do końca 2017 r., bloombergbusinessweek.pl, z których trzy stanowią uzupełnienie oferty tytułów drukowanych Spółki. Portale Grupy stanowią szybko rozwijającą się platformę reklamową, o wysokim wskaźniku CPM (koszt tysiąca wyświetleń).

Usługi specjalne

Konferencje i szkolenia

W 2014 r. Spółka założyła nowy Dział Konferencji i Eventów oraz Dział Szkoleń, który następnie został podzielony na dwa osobne obszary: działalność konferencyjną oraz szkoleniową.

Dział Konferencji i Eventów organizuje własne konferencje, eventy i debaty z szerokim wyborem tematów takich jak: rynki kapitałowe, finanse i zarządzanie, energia, nieruchomości, prawo i podatki, farmacja, IT, marketing. Aktywność zespołu profesjonalistów skoncentrowana jest na zwiększaniu skali działalności i atrakcyjności oferty. Tytuły GREMI MEDIA są gwarantem wysokiej jakości, wiarygodności organizowanych wydarzeń oraz stymulują rozwój biznesu przez realizację debat, na przykład „Śniadania z Rzeczpospolitą”, podczas których przedstawiciele różnych branż biznesu omawiają ważne wydarzenia i trendy.

Dział Szkoleń GREMI MEDIA realizuje szeroki wachlarz szkoleń i warsztatów edukacyjnych dla specjalistów z dziedziny: finansów, ubezpieczeń, marketingu, energetyki, prawa i innych. Każdy z projektów realizowany jest indywidualnie, przez profesjonalnych project managerów, którzy bazując na relacjach z ekspertami z wewnątrz Grupy Gremi oraz zewnętrznych autorytetach tworzą autorskie programy szkoleń – bardzo wysoko oceniane na rynku (pozytywna ewaluacja szkoleń przez uczestników). Profesjonalizm i wysoki poziom szkoleń uwiarygadniają główne marki GREMI MEDIA: Rzeczpospolita i Parkiet.

Usługi prawnicze

Od 2015 r. za pośrednictwem swojej spółki zależnej, Kancelarie RP sp. z o.o., Spółka prowadzi działalność polegającą z jednej strony na dostarczaniu usług prawniczych online, a z drugiej na tworzeniu, rozwoju, jak i koordynacji polskiej sieci firm prawniczych pod marką “Rzeczpospolita”, która ma wspomagać przekonanie o wysokiej jakości świadczonych usług w oparciu o model franczyzy, zrzeszając kancelarie prawne opłacające stałą opłatę franczyzową za content marketing na ich rzecz. Kancelarie RP sp. z o.o. działa na trzech zasadniczych polach: (i) tworzenie polskiej sieci firm prawniczych docelowo skupiającej 380 kancelarii prawnych (rozlokowanych równomiernie po kraju w 16 miastach wojewódzkich i 364 większych miastach powiatowych) działających w oparciu o model franczyzowy i korzystających z marki „Rzeczpospolita”, możliwości publikacji artykułów i komentarzy prawnych w gazecie, dostępu do narzędzi online (tj. wyszukiwarki firm prawniczych, generatora aktów prawnych); (ii) doradztwo prawne online – wydawanie opinii prawnych i oświadczeń przez Internet, dostarczając zorientowanych na klienta rekomendacji dotyczących kroków prawnych online; oraz (iii) tworzenie internetowej bazy wiedzy – zestawienia artykułów prawnych, interpelacji podatkowych, aktów prawnych.

Usługi w zakresie komunikacji produktowej, korporacyjnej i personalnej (usługi PR)

W latach 2015 ‒ 2016 Gremi Media sp. z o.o. nabyła ponad 50% akcji spółki ComPress S.A., która skupia się na planowaniu i realizacji szeroko pojętej komunikacji, łączącej PR marketing i efektywność sprzedażową oraz świadczy dedykowane szkolenia z szeroko rozumianych działań komunikacyjnych (medialne, z wystąpień publicznych, kryzysowe). W ocenie Spółki, ComPress S.A. ma ugruntowaną pozycję z długotrwałymi relacjami rynkowymi, co stanowi gwarancję stabilność i zabezpiecza dochody.

Obecność ComPress S.A. w Grupie Gremi i strategiczna współpraca spółek Grupy Gremi z ComPress S.A. stanowi rynkową przewagę konkurencyjną ComPress S.A. umożliwiając jej m.in. pozyskiwanie nowych klientów poprzez wspólne działania z Grupą Gremi, oferowanie kompleksowej obsługi w zakresie komunikacji, intensyfikację działań związanych z rozpoznawalnością spółki na rynku, poprawę efektywności kosztowej przy pozyskiwaniu klientów, jak również uzyskanie synergii przychodowej w pozyskiwaniu i obsłudze klientów w sektorze gospodarka i prawo.

Synergia między ComPress S.A. a GREMI MEDIA ma miejsce przy jednoczesnym zachowaniu niezależności dziennikarskiej GREMI MEDIA jako wydawcy tytułów prasowych i cyfrowych.

Usługi HR

kariera.pl jest nowatorską platformą rekrutacyjną wspierającą rozwój kariery zawodowej w Polsce utworzoną we współpracy z grupą WorkService. W związku z dynamicznym rozwojem gospodarczym i malejącym poziomem bezrobocia znaczenia nabiera promocja firm jako dobrego i wiarygodnego pracodawcy, umożliwiająca rekrutację wartościowych kandydatów. kariera.pl dzięki połączeniu najnowszych technologii, ekspertyzy grupy WorkService w zakresie HR i Headhunting oraz treści i mediów Grupy ma, w ocenie Spółki, potencjał stać się wiodącym graczem rynkowym i bezpośrednią konkurencją dla mających na datę Dokumentu Informacyjnego największe udziały w rynku portali www.pracuje.pl, www.pracuj.pl czy polskich edycji LinkedIn i GoldenLine.

Sprzedaż powierzchni reklamowych

Dział Komercyjny Grupy realizuje szeroki wachlarz działań komunikacyjnych dla klientów poprzez projekty eventowo-wydawnicze takie jak „Orzeł Innowacji”, „Ranking Najcenniejszych Polskich Marek”, „Lista 500”, projekty wydawnicze obejmujące cykle redakcyjne, content marketing, niestandardowe działania reklamowe wykorzystujące najbardziej atrakcyjne miejsca w papierze i online, a także dodatki tematyczne i branżowe.
Przychody realizowane są również ze sprzedaży powierzchni reklamowych w kampaniach zlecanych przez domy mediowe oraz ze sprzedaży komunikatów i ogłoszeń. Dział Komercyjny wykorzystuje wszelkie wewnętrzne zasoby i narzędzia, dzięki którym dociera do grup celowych atrakcyjnych dla klientów.

Charakterystyka rynku, na którym działa Grupa Gremi

Rynek prasowy w Polsce

Zgodnie z Raportem PwC Global Entertainment and Media Outlook: 2016–2020, Polska stanowi trzeci największy rynek prasowy w Europie. W nadchodzących latach przewiduje się, że głównym czynnikiem wpływającym na wartość rynku prasowego będzie zmiana preferencji czytelników w związku z migracją w stronę Internetu oraz technologii mobilnych.

W 2016 r. Rzeczpospolita była najczęściej cytowanym tytułem prasowym w Polsce z łączną liczbą cytowań na poziomie 6.273.

Rynek reklamy, rynek reklamy prasowej – dzienniki opiniotwórcze i biznesowe

Wartość polskiego rynku reklamy w prasie charakteryzuje się sezonowością związaną z obniżonym zainteresowaniem informacjami oraz niższymi potrzebami promocji w okresach wakacyjnych, a także na przełomie roku. Wzrost wydatków na media, powodujący wzrost wartości tego rynku, odnotowywany jest w marcu i utrzymuje się do czerwca oraz we wrześniu i utrzymuje się na relatywnie wysokim poziomie do grudnia.
Ostatnie lata były czasem spadków na rynku reklamy dzienników i prasy ogółem. W okresie od stycznia do grudnia 2016 r. wydatki na media w segmencie dzienników kształtowały się na poziomie o 12% niższym niż rok wcześniej.

Rynek reklamy internetowej

W 2016 r. rynek reklamy internetowej osiągnął wartość 3,6 mld PLN, czyli o ponad 0,4 mld PLN więcej niż w roku poprzednim (wzrost o 16%). Rynek reklamy internetowej od 2007 r. znajduje się w trendzie wzrostowym. Poniższy wykres przedstawia wartość rynku reklamy internetowej oraz jego dynamikę we wskazanych okresach.

charakterystyka rynku

Zgodnie z danymi IAB/PwC AdEx w ostatnich latach najpopularniejszym typem reklamy online była reklama display, tj. szeroko pojęta reklama graficzna, z wyłączeniem treści wideo, której udział w rynku reklamy internetowej w 2016 r. wynosił 40%. W porównaniu z analogicznym okresem w 2015 r. reklama display odnotowała dynamikę wzrostu na poziomie 17%. Drugie miejsce wśród najpopularniejszych form reklamy online zajmowała reklama SEM (ang. search engine marketing), obejmująca działania promocyjne dotyczące wyszukiwarek internetowych. Reklama SEM miała 32,3% udział w rynku reklamy internetowej, a jej dynamika wzrostu rok do roku wyniosła 9%.

Zgodnie z Raportem Strategicznym Internet 2015/2016 IAB Polska można wskazać kilka głównych trendów mogących wpłynąć na przyszły rozwój rynku reklamy internetowej w Polsce. Wśród nich wymienić można: (i) rosnący udział wideo jako formatu marketingowego; (ii) rozwój rynku urządzeń mobilnych, który ma szczególne przełożenie na reklamy SEM; oraz (iii) zmiany technologiczne w obszarze automatyzacji zakupów reklamy (programmatic buying) i analityki danych (wpływającej zwłaszcza na możliwość profilowania kampanii reklamowych do unikalnych segmentów odbiorców). Ponadto obserwuje się ewolucję marketingu w kierunku reklamy natywnej i reklamy rozliczanej za efekt (performance marketing). Podstawowym motorem tej ewolucji jest rynek e-commerce. Istotny wpływ na rynek ma wzrost udziału segmentu reklamy w mediach społecznościowych, którego wartość w 2015 r. osiągnęła ponad 380 mln PLN, co oznacza wzrost na poziomie 141% rok do roku.

Przewagi konkurencyjne

Marki Spółki są jednymi z najsilniejszych i najlepiej rozpoznawalnych marek na polskim rynku

Marka Rzeczpospolita jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek na polskim rynku. Marka była wielokrotnie wyróżniana przez Superbrands  niezależną organizację nagradzającą najbardziej rozpoznawalne i najsilniejsze marki na polskim rynku. Rzeczpospolita od lat jest najczęściej cytowanym tytułem prasowym w Polsce, co czyni z dziennika najbardziej opiniotwórczy format prasowy w kraju. W okresie od stycznia do września 2017 r. średnia liczba cytowań w miesiącu kształtowała się na poziomie około 541. Tytuł wyprzedził tym samym Gazetę Wyborczą, Dziennik Gazetę Prawną oraz Fakt z odpowiednio 350, 309 oraz 296 cytowaniami. W 2016 r. Rzeczpospolita uzyskała tytuły Najbardziej Opiniotwórczego Medium Dekady oraz najbardziej opiniotwórczego tytułu prasowego dekady według rankingu Instytutu Monitorowania Mediów. Silne marki Spółki przekładają się na wzrost jej wartości rynkowej pozwalając na obniżenie kosztów związanych z działaniami marketingowymi, a dzięki strategii rozszerzania silnej marki na nowe produkty, Spółka jest w stanie uzyskać znaczne oszczędności w kosztach wprowadzania produktów na rynek.

Spółka jest liderem sprzedaży prasy w formacie cyfrowym

Dziennik Rzeczpospolita jest najczęściej czytaną gazetą w wersji cyfrowej w Polsce, ze średnią powyżej 11 tys. sprzedanych e-wydań. Tytuły prasowe Spółki charakteryzuje zdecydowanie wyższy niż przeciętny wzrost rozpowszechniania płatnego e-wydań. Pomiędzy czerwcem 2014 r. a czerwcem 2017 r. wzrost płatnego rozpowszechniania dla tytułów Rzeczpospolita i Parkiet Gazeta Giełdy i Inwestorów wyniósł 47%. Wynik ten tytuły Spółki zawdzięczają w szczególności przełamaniu dotychczas obowiązujących standardów na rynku wydawniczym i publikacji wydań prasowych, jako jedyny podmiot na rynku w Polsce, w dniu ich przygotowania, w miejsce dnia następnego. Cyfrową dystrybucję tytułów Spółki oraz spoza Grupy zapewnia spółka zależna  e-Kiosk, specjalizująca się w tworzeniu elektronicznych systemów sprzedaży treści tekstowych, e-wydań, e-booków i audiobooków, lider dystrybucji prasy i książek w formacie cyfrowym w Polsce, z udziałem w rynku dystrybutorów prasy cyfrowej na poziomie ponad 50% (źródło: dane Izby Wydawców Prasy, badanie dystrybutorów).

Grupa posiada unikalną grupę odbiorców

Ze względu na tematykę prezentowanych treści wysoki odsetek czytelników tytułów Spółki stanowią profesjonaliści, m.in. menedżerowie, przedstawiciele wolnych zawodów, przedsiębiorcy i inne osoby o wyższej niż przeciętna sile nabywczej, w wieku 2554 lat, zamieszkali w miastach powyżej 200 tys. mieszkańców. Jest to grupa szczególnie interesująca dla reklamodawców, zwłaszcza w kategoriach: finanse, motoryzacja, telekomunikacja, technologia, produkty luksusowe. Unikalna struktura czytelników, którą posiadają tytuły Spółki, przekłada się na możliwości reklamowe, czyniąc z tytułów Spółki platformę do prezentowania treści reklamowych specjalistycznej, dobrze wykształconej i zamożnej grupie odbiorców. Ze względu na unikalną grupę odbiorców tytuły Spółki charakteryzuje wysoki odsetek stałych czytelników, na co wskazuje stosunek subskrypcji do płatnego rozpowszechniania razem.

Akcjonariat

Struktura udzialu glosow Gremi Media SA

Władze Spółki

Zarząd

Dariusz Bąk – Prezes Zarządu

Dariusz Bąk

Prezes Zarządu

Absolwent wydziału handlu zagranicznego Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz Uniwersytetu Ekonomicznego w Wiedniu. Od 1992 r. zdobywa ogromne doświadczenie w działach: Brand Marketing, Trade Marketing i sprzedaży koncernów w takich firmach jak: Bayer AG, Wella Polska (od 2004 r. Procter & Gamble). Do jego kompetencji w wyżej wymienionych firmach należało m.in. wdrażanie strategii marketingowych oraz sprzedażowych, prognozowanie przyszłych trendów rynkowych, koordynacja globalnej relacji biznesowej, wdrażanie nowatorskich programów Shopper Marketingowych. W latach 2006 – 2012 jako Dyrektor Marketingu, a następnie Dyrektor Generalny w Telepizza Poland sp. z o.o. był odpowiedzialny m.in. za opracowanie oraz wdrożenie strategii zarządzania operacyjnego. Od 2012 r. związany z Grupą Gremi na stanowiskach Dyrektor Handlowy, Wiceprezes Zarządu, Prezes Zarządu odpowiedzialny za opracowywanie i wdrażanie nowych technologii w zakresie aplikacji mobilnych, realizację celów sprzedażowych, a także ustanowienie zrównoważonych modeli biznesowych dla handlu elektronicznego.

Maria Wysocka – Wiceprezes Zarządu

Maria Wysocka

Wiceprezes Zarządu

Absolwentka Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie oraz Canadian International Management Institute. Wykładowca na Uniwersytecie SWPS w Warszawie.

Od początku swojej kariery zawodowej związana jest z branżą mediową. Karierę rozpoczęła w 1994 r. jako zastępca dyrektora sprzedaży w stacji RMF FM. W latach 1998 – 2001 zajmowała stanowisko dyrektora sprzedaży w stacji Broker FM, gdzie m.in. była odpowiedzialna za opracowanie strategii sprzedażowej. W 2001 r. objęła funkcję prezesa zarządu w spółce Broker FM S.A, którą pełniła do 2006 r. W latach 2006 – 2010 związana z Time S.A. gdzie pełniła funkcję pełnomocnika ds. rozwoju na nowych rynkach. Jednocześnie w latach 2007 – 2010 zajmowała funkcję wiceprezesa w zarządzie Internetowego Domu Mediowego Net S.A., gdzie była odpowiedzialna m.in. za opracowywanie strategii marketingowej oraz działalność w zakresie reklamy internetowej. Ponadto od 2008 r. do 2010 r. pracowała w Radiu Eska jako dyrektor strategiczny oraz pełniła funkcję członka rady nadzorczej spółki IAB Polska. W 2010 r. dołączyła do GG Network S.A., gdzie do 2013 r. pracowała na stanowisku Chief Content Officer. Od 2014 r. do 2015 r. pełniła funkcje w radzie nadzorczej Gremi Inwestycje S.A. (wiceprzewodnicząca, a następnie członek rady nadzorczej). Od 2014 r. do chwili obecnej pełni funkcję członka rady nadzorczej e-Kiosk.

Iwona Liszka-Majkowska – Wiceprezes Zarządu

Iwona Liszka-Majkowska

Wiceprezes Zarządu

Ma wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu księgowością, finansami i kontrolą wewnętrzną spółek z różnych branż. Swoją karierę zawodową rozpoczęła w dziale audytu Pricewaterhouse Coopers (PwC). Potem pracowała jako główna księgowa w Gillette Poland, zajmowała też stanowisko dyrektora finansowego w firmach Sika Poland oraz Essmann Polska. Jest absolwentką Uniwersytetu Wrocławskiego, Politechniki Wrocławskiej i University of Greenwich. Od 2000 r. jest członkiem ACCA (Association of Chartered Certified Accountants).

Piotr Łysek – Wiceprezes Zarządu

Piotr Łysek

Wiceprezes Zarządu

Absolwent Wydziału Elektrycznego Politechniki Wrocławskiej. W latach 1993 - 2010 związany z Europejskim Funduszem Leasingowym S.A., w tym od 1994 r. na stanowiskach managerskich, odpowiadał za sprzedaż w makroregionie. W latach 2010 - 2012 był doradcą zarządu w Getin Holding S.A. Od marca 2009 r. do czerwca 2014 r. był członkiem rady nadzorczej NFI Jupiter S.A. Od czerwca 2013 r. do czerwca 2014 r. był członkiem rady nadzorczej KCI S.A. W pierwszej połowie 2014 r. był członkiem rady nadzorczej firmy GBC, a od lipca 2014 r. do października 2016 r. doradcą zarządu GBC.

Rada Nadzorcza

Grzegorz Hajdarowicz – Przewodniczący Rady Nadzorczej

Grzegorz Hajdarowicz

Przewodniczący Rady Nadzorczej

Absolwent Wydziału Prawa Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie (kierunek: politologia).

Karierę zawodową rozpoczął jako dziennikarz a następnie zastępca redaktora naczelnego polskiego tygodnika wydawanego w Nowym Yorku oraz dziennika wydawanego w Krakowie. Działalność gospodarczą rozpoczynał od branży farmaceutycznej, prowadząc hurtownię leków o ogólnopolskim zasięgu. Na datę Dokumentu Informacyjnego, oprócz branży mediowej, zajmował się inwestycjami kapitałowymi oraz projektami nieruchomościowymi oraz pozostawał zaangażowany w produkcje filmowe. W latach 1990 – 1994 był Radnym w Radzie Miasta Krakowa, a od 2010 r. jest Konsulem Honorowym Brazylii.

Od 1991 r. tworzy grupę kapitałową, w skład której wchodzą m.in.: KCI S.A., Spółka, Dragmor sp. z o.o. Posiada bogate doświadczenie menedżerskie zdobyte w organach kierowanych przez siebie spółek. Na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat pełnił funkcje zarządcze i nadzorcze w szeregu spółek ze stworzonej przez siebie grupy kapitałowej, w tym Gremi sp. z o.o. (prezes zarządu od 2004 r. do 2014 r.), Dragmor sp. z o.o. (członek rady nadzorczej w latach 2001 – 2013 oraz prezes zarządu od 2014 r.), Gremi Film sp. z o.o. (prezes zarządu z przerwami od 2005 r.), KCI S.A. (członek rady nadzorczej w latach 2010 – 2013 i 2014 – 2015 oraz prezes zarządu od 2015 r.), e-Kiosk (członek rady nadzorczej od 2014 r.) oraz w Spółce (Prezes Zarządu w latach 2012 – 2013).

Dorota Hajdarowicz

Członek Rady Nadzorczej

Absolwentka Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie (kierunek: filologia hiszpańska).

W latach 1998 – 2013 prowadziła własną działalność gospodarczą w branży reklamowej pod firmą De Oro. Ponadto w latach 2003 – 2013 zajmowała stanowisko w zarządzie Fundacji im. Oskara Schindlera w Krakowie, a następnie członka Rady Programowej tej Fundacji.

Posiada bogate doświadczenie w zakresie pełnienia funkcji w radach nadzorczych spółek handlowych. W latach 2001 – 2002 pełniła i od 2005 r. ponownie pełni funkcję w radzie nadzorczej spółki Dragmor sp. z o.o. Ponadto, w latach 2001 – 2004 oraz 2005 – 2009 zasiadała, a od lipca 2014 r. zasiada w radzie nadzorczej KCI Park Technologiczny Krowodrza S.A. W 2008 r. objęła funkcję członka rady nadzorczej Gremi Inwestycje S.A., gdzie funkcję tę pełniła do 2014 r. Została ponownie powołana na to stanowisko w 2015 r. Między 2009 r. a 2014 r. zajmowała stanowisko członka rady nadzorczej spółki Jupiter S.A. Ponadto w latach 2014 – 2015 zajmowała stanowisko członka rady nadzorczej e-Kiosk. Jednocześnie w 2013 r. objęła stanowisko członka rady nadzorczej KCI S.A., a następnie została powołana na stanowisko wiceprzewodniczącego rady nadzorczej tej spółki.

Agata Kalińska – Członek Rady Nadzorczej

Agata Kalińska

Członek Rady Nadzorczej

Absolwentka Wydziału Zarządzania Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach (kierunek: zarządzanie przedsiębiorstwem) oraz Wyższej Szkoły Zarządzania i Nauk Społecznych w Tychach.

W latach 1997 – 2005 pracowała w spółce Nadwiślański Węgiel S.A., gdzie kolejno zajmowała stanowiska  kierownika zespołu płynności finansowej i kierownika działu finansów. W latach 2005 – 2010 zajmowała stanowisko dyrektora biura finansów i księgowości, a następnie, do 2013 r., stanowisko dyrektora zarządzającego w Gremi Inwestycje S.A. Jednocześnie, w latach 2009 – 2013, kilkukrotnie pełniła funkcje w zarządzie Gremi Inwestycje S.A. Od 2013 r. do stycznia 2017 zajmowala stanowisko dyrektora zarządzającego Gremi sp. z o.o., a pozniej do pazdziernika 2017 r dyrektora oddzialu Gremi International SARL, a takze od lutego 2016 do pazdziernika 2017 r zasiadała w radzie nadzorczej KCI S.A. (prezes zarządu w latach 2013 – 2015, później wiceprezes zarządu od kwietnia 2015 r. do stycznia 2016 r.). Od listopada 2015 r. do maja 2016 r. pełniła funkcję wiceprezesa zarządu Gremi Inwestycje S.A. Aktualnie pełni funkcje Prezesa Zarządu Gremi Park Sp. Z o.o. Prowadzi własną działalność o charakterze doradczym i konsultingowym w zakresie restrukturyzacji.

Marek Dworak – Członek Rady Nadzorczej

Marek Dworak

Członek Rady Nadzorczej

Absolwent Wydziału Ekonomiki Obrotu na Akademii Ekonomicznej w Krakowie (kierunek: Cybernetyka Ekonomiczna i Informatyka). Posiada uprawnienia do zasiadania w radach nadzorczych spółek Skarbu Państwa oraz do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych.

Karierę zawodową rozpoczął w 1987 r. jako asystent w Katedrze Rachunkowości Akademii Ekonomicznej w Krakowie. Z uczelnią był związany do 1995 r. W latach 1990 – 1993 zajmował stanowisko dyrektora finansowego w „Intertegro” sp. z o.o. W 1993 r. objął funkcję wiceprezesa zarządu w spółce Radio Muzyka Fakty sp. z o.o. i pełnił ją do 2004 r. Jednocześnie w latach 1998 – 2004 związany z Broker FM sp. z o.o., gdzie pełnił funkcję prezesa zarządu. Między 2004 r. a 2009 r. zajmował funkcję wiceprezesa, a następnie prezesa zarządu notowanej na GPW spółki Broker FM S.A. Ponadto, w latach 2007 – 2009, zasiadał w radzie nadzorczej Interia.pl S.A., spółki prowadzącej jeden z największych portali internetowych w Polsce. Jednocześnie od 2007 r. do 2015 r. zasiadał w radzie nadzorczej CI Games S.A. Od 2010 r. zajmuje funkcję prezesa zarządu spółki Open Horizon sp. z o.o. Ponadto, od 2013 r. zajmuje stanowisko przewodniczącego rady nadzorczej e-Kiosk oraz prezesa zarządu spółki Open Quiz sp. z o.o. W latach 2013 – 2015 pełnił funkcję członka rady nadzorczej Gremi Inwestycje S.A.

Marcus Brauchli – Członek Rady Nadzorczej

Marcus Brauchli

Członek Rady Nadzorczej

Absolwent Columbia College of Columbia University.

Karierę zawodową zaczął jako korespondent zagraniczny, głównie w Azji. Był redaktorem The Wall Street Journal oraz The Washington Post. Obecnie zajmuje się inwestycjami w sektorze mediowym i jest doradcą firm medialnych w USA, Europie i Indiach. W obszarze mediów Marcus Brauchli specjalizuje się w segmencie innowacji cyfrowych skutecznie wprowadzając dane na nośniki cyfrowe oraz mobilne. W 2015 r. Marcus Brauchli założył firmę inwestycyjną North Base Media koncentrującą się na przedsięwzięciach dziennikarskich i możliwościach opartych na technologii cyfrowej na rynkach wschodzących.

Tomasz Jażdżyński – Członek Rady Nadzorczej

Tomasz Jażdżyński

Członek Rady Nadzorczej

Absolwent Wydziału Informatyki oraz Wydziału Marketingu i Zarządzania Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie.

Był jednym z założycieli Abakus’a – producenta oprogramowania wspierającego techniczną analizę rynku papierów wartościowych. Od 1995 r. pracował dla domów maklerskich w Krakowie (KDM, obecnie IDM) i Penetratora, m.in. jako kierownik działu IT i analityk rynku papierów wartościowych. We wrześniu 1999 r. dołączył do portalu horyzontalnego Interia.pl, gdzie w kwietniu 2000 r. awansował na stanowisko prezesa zarządu. W lutym 2001 r. wprowadził do obrotu giełdowego akcje Interia.pl S.A. jako najmłodszy CEO w historii warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych. W październiku 2004 r. odszedł z Interia.pl i rozpoczął współpracę z portalem horyzontalnym Wirtualna Polska. Jako CFO był odpowiedzialny za finansową i operacyjną restrukturyzację spółki. Od listopada 2005 r. został prezesem zarządu portalu finansowego Bankier.pl, który w czerwcu 2007 r. stał się spółką publiczną, tym samym stał się pierwszym CEO, który wprowadził do obrotu giełdowego w Polsce dwie różne spółki. Po przejęciu Interia.pl przez grupę Bauer Media, w maju 2008 r. ponownie został CEO tego portalu. W latach 2011 – 2016 był prezesem zarządu GG Network S.A., natomiast w latach 2013 – 2016 pełnił funkcję dyrektora zarządzającego segmentu Media i Komunikacja Grupy Allegro. W 2005 r. został uznany przez redakcję Internet Standard za Człowieka Roku 2004 polskiego Internetu. W 2009 r. otrzymał od IAB Poland prestiżową nagrodę Mixx-awards za całokształt osiągnięć. Dołączył do Grupy Gremi w 2017 r.