Informacje o spółce

Debiut Gremi Media na Newconnect

Gremi Media SA w 2017 roku weszła na rynek NewConnect jako dojrzała i silna biznesowo organizacja o ugruntowanej pozycji na rynku mediów opiniotwórczych w Polsce.
 
Trzecia dekada tego stulecia to dla prasy okres najpoważniejszego w historii testu. Konwergencja mediów, rozwój znaczenia multimediów i treści internetowych oraz eksplozja zasięgu mediów społecznościowych weryfikuje wydawców pod kątem ich umiejętności przystosowania się do nowych realiów. Potrzeba siły i wyobraźni, profesjonalizmu i determinacji, by ochronić wartościowe tytuły przed śmiercią, bądź banalizacją treści. By pozostać wiernym uniwersalnym wartościom i zachować lojalność czytelników.
 
Nasza długofalowa strategia, w ramach której dywersyfikujemy kanały przychodowe i stawiamy na cyfryzację, powoduje, że z producenta treści stajemy się wszechstronnym dostawcą usług i produktów skierowanych do wymagających odbiorców.
 
Jesteśmy podmiotem kształtującym opinie w obszarach biznesu, finansów i prawa.  „Rzeczpospolita” oraz „Gazeta Giełdy Parkiet” są tytułami, których informacje są najczęściej cytowane a zarazem rzetelnie tłumaczą odbiorcom zawiłości życia politycznego i społecznego. Budowana od lat reputacja naszych tytułów to fundament, na którym chcemy konsekwentnie z pożytkiem dla akcjonariuszy i odbiorców realizować wizje grupy mediowej.

Gremi Media SA to czołowa grupa mediowa w Polsce z unikatowymi tematycznie mediami ekonomicznymi i biznesowymi oraz internetowym portfolio dla profesjonalistów i menadżerów wysokiego szczebla.

Jesteśmy największą platformą mediową w segmencie Biznes-Finanse-Prawo.

Od lat jesteśmy wydawcą dzienników „Rzeczpospolita” i Gazeta Giełdy i Inwestorów „Parkiet”, oraz ich stron internetowych rp.pl i parkiet.com, które dostarczają bieżących informacji i zawierają treści specjalistyczne. Codziennie komentujemy i analizujemy wydarzenia ze świata polityki, ekonomii i prawa w programach naszych telewizji internetowych.

Zbudowaliśmy największy newsroom ekonomiczny w Polsce z wieloletnią reputacją wiarygodnych treści. Podstawą naszej działalności jest produkcja wartościowego contentu w zróżnicowanej formie.

Siedziba Gremi Media SA

Opis działalności

W skład Grupy Gremi wchodzą cztery spółki prowadzące działalność pomocniczą w stosunku do działalności wydawniczej Grupy, tj. Gremi FAD sp. z o.o., Gremi Edycja sp. z o.o., Gremi Ekonomia sp. z o.o., Gremi Prawo i Wydarzenia sp. z o.o. Spółki te zapewniają Grupie wyspecjalizowane treści na wszystkie nośniki (w tym papier, digital, video, media społecznościowe), usługi informacyjne w zakresie dostarczania wiadomości, zdjęć i reportaży dla mediów, projektowania i realizowania kampanii reklamowych, specjalistycznego projektowania graficznego, pozyskiwania i udostępniania pracowników oraz obsługi rachunkowo-księgowej i kadrowo-płacowej.

Działalność Spółki Gremi Media S.A. jest skoncentrowana na dostarczaniu informacji, usług i produktów z zakresu biznesu i prawa, w segmencie B2C (profesjonaliści) i B2B (przedsiębiorstwa, jednostki administracji publicznej, instytucje).

Obecnie Gremi Media S.A. jest w trakcie transformacji z producenta treści na dostawcę komplementarnych usług i produktów skierowanych do użytkowników i abonentów mediów internetowych i drukowanych Spółki, docelowo ukierunkowanej na zabezpieczenie i ekspansję swojej pozycji szczególnie w segmentach Informacje i Biznes / Finanse / Prawo.

Gremi Media to platforma opiniotwórczych i biznesowych treści, oferowanych w różnorodnych kanałach (print, digital, video, podcasty, social media, konferencje i szkolenia, eventy). Konsoliduje wszystkie dzienniki i magazyny Gremi Media oraz ich wersje cyfrowe. Gremi Media oferuje dostęp do swoich treści zarówno modelu darmowym (wspieranym reklamami) jak i subskrypcyjnym. Realizuje również nowe projekty i produkty cyfrowe.

Pozycja Grupy Kapitałowej Gremi Media na polskim rynku odzwierciedla się w kilku kluczowych cechach. Pierwszą z nich jest prestiżowa reputacja jej tytułów medialnych, wynikająca zarówno z jakości treści, jak i długiej historii działalności (jak np. „Rzeczpospolita”, założona w 1920 roku, czy „Parkiet”, najstarszy polski dziennik poświęcony tematyce giełdowej i inwestycyjnej). Ponadto, segment opiniotwórczych i biznesowych mediów drukowanych wyraźnie dominuje na bardzo konkurencyjnym rynku. Rozwijające się dynamicznie internetowe platformy uznanych tytułów medialnych umożliwiają Gremi Media dywersyfikację źródeł przychodów. Dodatkowo, Gremi Media stanowi główne źródło informacji dla wysoko wykształconych profesjonalistów.

Grupa jest liderem sprzedaży cyfrowych replik dzienników w Polsce, oferuje także ponad 550 tytułów prasowych w formacie e-wydań z poziomu aplikacji mobilne i desktop pod markami e-kiosk.pl, egazety.pl, nexto.pl, Plusoczytelnia. Dodatkowo, Grupa posiada w ofercie jeden z największych katalogów e-booków i audiobooków zawierający około 53 tysięcy tytułów. Sprzedaż prasy i książek w wersji cyfrowej realizowana jest za pośrednictwem spółki e-Kiosk i serwisu internetowego e-kiosk.pl. e-Kiosk jest liderem na polskim rynku dystrybucji e-wydań, e-booków i audiobooków, z udziałem w rynku wynoszącym ponad 50% (źródło: dane Izby Wydawców Prasy, badanie dystrybutorów).

W obszarze usług dodatkowych główne usługi Grupy obejmują m.in. działalność konferencyjno-szkoleniową, realizowaną przez własny Dział Szkoleń oraz Dział Konferencji i Eventów, skierowaną w szczególności do specjalistów i kadry menedżerskiej obejmującą organizację własnych konferencji, debat i szkoleń z szerokim wyborem tematów takich jak rynki kapitałowe, finanse i zarządzanie, energia, nieruchomości, prawo i podatki, farmacja, IT. Analogiczne usługi prowadzone są przez spółkę MM Conferences S.A. Marketing: usługi prawne w postaci franczyzowych biur prawnych zlokalizowanych w większych miastach w Polsce, dostarczane przez spółkę Kancelarie RP sp. z o.o.

Struktura Grupy Gremi

Struktura Grupy Gremi

Media drukowane

W portfolio Gremi Media S.A. czyli jednostki dominującej Grupy Kapitałowej Gremi Media znajdują się dzienniki zorientowane na tematykę gospodarczą („Rzeczpospolita”, „Parkiet”), oraz kwartalnik historyczny „Historia Uważam Rze”. Od dekad „Rzeczpospolita” jest jedną z czołowych i szanowanych gazet w Polsce utrzymując dominującą pozycję pod względem liczby cytowań w mediach. W 2016 r. „Rzeczpospolita” została uhonorowana tytułem Najbardziej Opiniotwórczego Medium Dekady (źródło: Instytut Monitorowania Mediów), a 7 lat później otrzymała tytuł Najbardziej Opiniotwórczego Medium 2023 Roku (źródło: Instytut Monitorowania Mediów).

Znaczenie reputacji tytułów Gremi Media jako mediów opiniotwórczych rośnie wraz z postępującym problemem „fake news” a w konsekwencji dynamicznym wzrostem popytu na rzetelne informacje ze źródeł co do których można mieć pełne zaufanie, zwłaszcza w tematach polityczno – społeczno - ekonomiczno – prawnych. Powstała znacząca synergia pomiędzy redakcjami wszystkich tytułów przez wzgląd na orientację biznesową. Profesjonalna redakcja wyspecjalizowana w tworzeniu wysokiej jakości, unikalnych treści na wszystkie nośniki (papier, digital, video, media społecznościowe etc.). Wspólne redakcje zwiększają efektywność operacyjną przez zwiększenie liczby artykułów i nadzór nad ich jakością. Wszystkie tytuły skierowane są do świadomych konsumentów o wysokiej sile nabywczej, liderów opinii. Rodzaj i forma treści prezentowanych na łamach tytułów spełnia oczekiwania wymagających odbiorców, którzy poszukują wiarygodnej treści o wysokiej jakości. Tytuły są doskonałą platformą reklamową przez wzgląd na ich unikalną strukturę czytelniczą. Szerokie dotarcie do menadżerów, aktywnych zawodowo profesjonalistów, ludzi dobrze wykształconych i mieszkańców miast z zarobkami powyżej średniej. Również reklamodawcy w coraz większym stopniu ponownie zaczynają doceniać rzetelność i jakość contentu tworzonego przez uznane marki mediowe m.in. należące do Spółki.

Jednostka dominująca skupia się na dystrybucji prasy w formie prenumeraty. „Rzeczpospolita” pozostaje liderem prenumeraty ogółem wśród dzienników ogólnopolskich. W 2023 w przypadku tytułów „Rzeczpospolita” i „Parkiet” wskaźnik dystrybuowanych egzemplarzy w formie prenumeraty wynosił, odpowiednio 89,2% i 89,7%. Jednocześnie spadek rozpowszechnia płatnego razem tytułów z portfolio Grupy Kapitałowej Gremi Media utrzymywał się poniżej średniej rynkowej.

Media cyfrowe

RP.PL

Jedna z najpopularniejszych witryn tytułów prasowych, która przekształciła się w serwis Internetowy o milionowych zasięgach. W październiku 2023 przebudowano stronę główną rp.pl. Zmiany miały na celu zwiększenie i poprawę ekspozycji jakościowych treści serwisu a co za tym idzie przyciągnięcie nowych użytkowników, co generuje dodatkowe zasięgi i ruch na artykułach. W skład serwisu wchodzą, obok części ogólnoinformacyjnej, następujące treści:

  • moto.rp.pl - serwis motoryzacyjny rozwijający tematykę motoryzacyjną o aspekty konsumenckie takie jak testy i porady oraz najnowsze wiadomości dla miłośników motoryzacji
  • energia.rp.pl - serwis dedykowany dla branży energetycznej przeznaczony dla ekspertów oraz osób zawodowo związanych z energetyką
  • pieniadze.rp.pl - serwis zawierający porady dla czytelników w zakresie dotyczącym oszczędzania oraz inwestowania w aspekcie konsumenckim ze szczególnym uwzględnieniem ubezpieczeń, finansów domowych oraz inwestycji w dzieła sztuki
  • cyfrowa.rp.pl - serwis z jednej strony przeznaczony dla ekspertów oraz osób zawodowo związanych z telekomunikacją, IT oraz biznesową sferą informatyki, a z drugiej strony prezentujący treści dla miłośników wszystkiego co wiąże się z technologiami cyfrowymi, od gadżetów, przez urządzenia mobilne aż po e-Sport i rynek gier wideo
  • radar.rp.pl - serwis dedykowany dla branży zbrojeniowej przeznaczony dla ekspertów oraz osób zainteresowanych obronnością i przemysłem zbrojeniowym
  • turystyka.rp.pl - serwis internetowy dla specjalistów zajmujących się branżą turystyczną. Bieżące informacje dotyczące biur podróży, hoteli, lotnisk i przewoźników. Ważne źródło treści dotyczących promocji, statystyk i rankingów
  • firma.rp.pl - sylwetki przedsiębiorców, opisy firm, firmy rodzinne, sukcesja, jak zarządzać firmą, jak przygotować biznes plan, jak prowadzić politykę personalną w firmie , trendy w sprzedaży, marketing firmy, jak się reklamować (kampanie internetowe), technologie wspierające zarządzanie, innowacje, R&B
  • klimat.rp.pl - dedykowany ekologii, środowisku i kryzysowi klimatycznemu. Treści skupiają się wokół pięciu głównych sekcji: planeta, ludzie, trendy, technologie oraz walka o klimat. Dostarcza użytkownikom rzetelne i pogłębione informacje na temat tego w jaki sposób mogą realnie wpływać na poprawę kondycji środowiska
  • logistyka.rp.pl - informacje o trendach w branży transportowej, zmianach w prawie, innowacyjnych rozwiązaniach z sektora TSL (Transport- Spedycja-Logistyka) oraz opinie ekspertów i sylwetki zarządzających firmami z branży
  • regiony.rp.pl - nowa odsłona serwisu poświęconego wspieraniu idei i rozwoju samorządu terytorialnego. Bieżące informacje ważne zarówno dla samorządowców, jak i mieszkańców całej Polski
  • sukces.rp.pl – magazyn ludzi biznesu, sukcesu, aspirujących, zamożnych, z pasją. Przegląd wydarzeń kulturalnych i rozmowy z ludźmi filmu/teatru/muzyki/literatury. Historie ludzi, którzy odnieśli sukces w różnych dziedzinach życia. Materiały o ludzkich pasjach, podróżach, modzie, czterech (i dwóch) kółkach oraz kulinariach i gadżetach
  • klubekspertow.rp.pl - głównym celem serwisu jest prezentowanie różnorodnych opinii na tematy ważne dla polskiej gospodarki. W klubie bierze udział ponad 60 ekonomistów z różnych środowisk, którzy raz na miesiąc dzielą się swoimi opiniami na tematy związane z polityką gospodarczą, co umożliwia recenzowanie i wysuwanie nowych pomysłów, wymiany idei
  • edukacja.rp.pl - serwis, który koncentruje się na kwestiach związanych z polskim systemem edukacyjnym, a także przedstawia propozycje zmian w kierunku edukacji technologicznej i obywatelskiej. Głównym celem jest inicjowanie zmian w polskiej szkole oraz podkreślenie, że inwestowanie w szkoły i nauczycieli to inwestycja w przyszłość naszych dzieci oraz zwraca uwagę na konieczność nauki przez całe życie
  • kobieta.rp.pl - serwis skupiający się na kobietach osiągających sukcesy w wielu dziedzinach, prezentujący treści z zakresu ekonomii, prawa , psychologii , ale też szeroko pojętego rozwoju i stylu życia. Główne sekcje serwisu to biznes i prawa, ludzie, styl życia, opinie oraz kultura. Rp.pl oferuje model monetyzacji oparty o reklamę, subskrypcje serwisu ora dostęp do e-wydań w postaci PDF.

PARKIET.COM

Witryna prezentuje treści tworzone przez zespół dziennika „Gazeta Giełdy i Inwestorów Parkiet”. Serwis skierowany jest do inwestorów oraz dużych i małych przedsiębiorców. Profesjonalne treści wzbogacone są o narzędzia pozwalające na bieżącą analizę danych oraz podejmowanie decyzji biznesowych. Strona parkiet.com oferuje dostęp od informacji podstawowych takich jak: notowania giełdowe, kursy akcji i walut przez prezentację raportów giełdowe i akcjonariatów spółek aż do zaawansowanych narzędzi w postaci analizy technicznej, kalkulatorów oraz wykazów transakcji.

Parkiet.com oferuje model monetyzacji oparty o paywall metryczny oraz całkowicie zamknięte sekcje w tym dostęp do e-Wydania w postaci PDF.

TELEWIZJA INTERNETOWA „RZECZPOSPOLITA” ORAZ „PARKIET”

Linearny serwis wideo wraz z czterema programami na żywo w stałej ramówce. Platforma dostarcza kontent wideo dla serwisów rp.pl i prakiet.com oraz realizuje materiały reklamowo-promocyjne na potrzeby Grupy Gremi Media oraz partnerów. Programy są publikowane na potrzeby wyspecjalizowanych grup tematycznych: biznes, prawo, polityka oraz giełda.

PODCASTY

Serwis podcasty.rp.pl to platforma udostępniająca treści audio w postaci autorskich audycji nagrywanych w dedykowanym studio., Dystrybucja w najpopularniejszych kanałach (iTunes, Spotify, RSS oraz www) pozwala na dotarcie do większej liczby użytkowników.

E-commerce

SUBSKRYPCJE RP.PL

W 2023 roku do zespołu eCommerce jednostki dominującej Grupy Kapitałowej Gremi Media dołączyli kolejni specjaliści digital i e-commerce wzmacniając kompetencje cyfrowe w pozyskiwaniu i utrzymywaniu subskrybentów rp.pl. Dalsza optymalizacja procesu sprzedaży i wykorzystywanie nowych narzędzi oraz danych o użytkownikach pozwoliło w 2023 osiągnąć 30% wzrost przychodów digital w ujęciu rok do roku. Skutecznie przeprowadzone działania nad zwiększaniem zaangażowania subskrybentów zwiększyło retencje i pozwoliło na dalszy dynamiczny wzrost bazy liczby subskrybentów cyfrowych.

Usługi specjalne

Konferencje i szkolenia

Dział Konferencji i Szkoleń dziennika „Rzeczpospolita” organizuje warsztaty, szkolenia, konferencje oraz przygotowuje modułowe programy edukacyjne. W zależności od sytuacji epidemiologicznej wydarzenia organizowane są w formule online za pośrednictwem platformy eventowej, lub stacjonarnie. Wydarzenia poruszają najbardziej aktualne zagadnienia biznesowe i prawne. Ofertę szkoleniową kierujemy do specjalistów z dziedziny: prawa, finansów, zarządzania, marketingu, energetyki, IT, nieruchomości i innych. Każdy z projektów realizowany jest indywidualnie, przez profesjonalnych project managerów, którzy bazując na relacjach z najlepszymi ekspertami z danej branży, tworzą autorskie programy szkoleń – bardzo wysoko oceniane na rynku (pozytywna ewaluacja szkoleń przez uczestników). Profesjonalizm i wysoki poziom szkoleń uwiarygadniają główne marki Gremi Media: Rzeczpospolita i Parkiet.

JEDNOSTKI ZALEŻNE

Kancelarie RP sp. z o.o

Od 2015 r. za pośrednictwem swojej spółki zależnej, Kancelarie RP sp. z o.o., Grupa Gremi Media prowadzi działalność polegającą na tworzeniu, rozwoju, jak i koordynacji polskiej sieci firm prawniczych pod marką „Rzeczpospolita”, która ma wzmacniać przekonanie o wysokiej jakości świadczonych usług. Spółka działa w oparciu o model franczyzy, zrzeszając kancelarie prawne opłacające stałą opłatę za marketing i content marketing na ich rzecz. Kancelarie RP sp. z o.o. działa na dwóch zasadniczych polach: tworzenie polskiej sieci firm prawniczych docelowo skupiającej kancelarie prawne (rozlokowanych równomiernie po kraju w 16 miastach wojewódzkich i 364 większych miastach powiatowych) działających w oparciu o model franczyzowy i korzystających z marki „Rzeczpospolita”, możliwości publikacji artykułów i komentarzy prawnych w gazecie, dostępu do narzędzi online (tj. m.in. wyszukiwarki firm prawniczych i informacji o przetargach) oraz tworzenie internetowej bazy wiedzy.

E-KIOSK S.A.

Istotną częścią działalności cyfrowej Grupy Kapitałowej Gremi Media jest spółka zależna e-Kiosk S.A., która jest liderem sprzedaży e-prasy w Polsce, skupiającym w jednym miejscu zarówno katalog e-prasy, ebooków jak i audiobooków. Celem spółki jest udostępnienie pełnej oferty publikacji, periodyków i książek w wersji cyfrowej. E-Kiosk rozwija też dystrybucję oprogramowania i świadczy usługi marketingowe. Spółka posiada brandy: eKiosk.pl, eGazety.pl, Nexto.pl oraz ContentLAB.pl. Ponadto e-Kiosk poszerza portfolio produktów dla przedsiębiorców. Obok oprogramowania do prowadzenia księgowości w ofercie znajdują się m. in. usługi zaufania, w tym portal do elektronicznego obiegu dokumentów. Spółka prowadzi także dedykowany przedsiębiorcom portal o tematyce księgowopodatkowej: poradnikbiznesu.pl.
Należąca do e-Kiosk agencja marketingowa eContentLAB specjalizuje się w produkcji wideo, digital marketingu, realizacji eventów oraz realizacji aplikacji.
W 2023r. Spółka zależna Ekiosk S.A. zakończyła i uruchomiła serwis nowy.ekiosk.pl, który kompleksowo obsługuje dystrybucję i sprzedaż eprasy oraz ebooków i audiobooków. Częścią serwisu jest aplikacja mobilna eKiosk do odczytu prasy w wersjach dla systemów Android i iOS. Sklep oraz dedykowana aplikacja umożliwiają sprzedaż oraz odczyt ebooków, audiobooków i prasy niezależnie od obecnych serwisów sprzedażowych.
W następstwie analizy oczekiwań klientów Zarząd e-Kiosk S.A. rozwija budowę drugiego filaru Spółki – pozwalającego na dywersyfikację przychodów. W tym celu E-Kiosk S.A. intensyfikuje działania w zakresie nowej oferty dla przedsiębiorców. Uruchomiono nowy serwis do sprzedaży pieczęci elektronicznej oraz przygotowano wersję beta serwisu do monetyzacji platformy umożliwiającej elektroniczny obieg dokumentów w modelu subskrypcyjnym.
W 2023r. E-Kiosk kontynuował rozwój serwisu internetowego poradnikbiznesu.pl z treściami o tematyce księgowo-podatkowej. Rozbudowa portalu ma na celu rozszerzenie bazy klientów dla biznesowych produktów Spółki.

NEXTO (obszar działalności E-Kiosk S.A)

Nexto jest jedną z największych w Polsce platform zajmujących się sprzedażą contentu elektronicznego. W swoim katalogu posiada prawie 94 000 tytułów ebooków i audiobooków oraz ponad 550 gazet i czasopism. Stale poszerza swoja współpracę z wydawcami, których obecnie obsługuje już ponad 600.

MAŁA KSIĘGOWOŚĆ RZECZPOSPOLITEJ (obszar działalności E-Kiosk S.A)

Mała Księgowość „Rzeczpospolitej” to program dla biur rachunkowych, obsługujących małe i średnie firmy oraz osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. Umożliwia sprawne wprowadzanie danych księgowych, rozliczenia podatku dochodowego, prowadzenie ewidencji oraz bezpieczne przechowywanie wszystkich dokumentów.

Sprzedaż powierzchni reklamowych

Dział Komercyjny Grupy realizuje szeroki wachlarz działań komunikacyjnych dla klientów poprzez projekty eventowo-wydawnicze takie jak m.in. „Orzeł Innowacji”, „Ranking Najcenniejszych Polskich Marek”, „Ranking Kancelarii Prawniczych”, „Ranking Samorządów”, „Lista 500”, projekty wydawnicze obejmujące cykle redakcyjne, content marketing, niestandardowe działania reklamowe wykorzystujące najbardziej atrakcyjne miejsca w papierze i online, a także dodatki tematyczne i branżowe.
Przychody realizowane są również ze sprzedaży powierzchni reklamowych w kampaniach zlecanych przez domy mediowe oraz ze sprzedaży komunikatów i ogłoszeń. Dział Komercyjny wykorzystuje wszelkie wewnętrzne zasoby i narzędzia, dzięki którym dociera do grup celowych atrakcyjnych dla klientów.

Charakterystyka rynku, na którym działa Grupa Gremi

Rynek prasowy w Polsce

Zgodnie z raportem PwC „Perspektywy rozwoju branży rozrywki i mediów w Polsce”: 2023-2027, wbrew globalnym trendom, polski rynek gazet wzrośnie nieznacznie w okresie objętym prognozą, przy wzroście na poziomie 0,4% CAGR, który ma przynieść wzrost przychodów z 1,295 mld PLN do 1,324 mln PLN. Silny wzrost cyfrowy - zwłaszcza w zakresie nakładu, gdzie spodziewany jest wzrost o 11,0% CAGR - zrównoważy spadki przychodów z druku o -6.8% CAGR.

W 2023 r. "Rzeczpospolita" była najczęściej cytowanym medium w Polsce z łączną liczbą cytowań na poziomie 33 866.

Rynek reklamy internetowej

Polski rynek reklamy internetowej rozwija się najdynamiczniej w całej Europie Środkowo-Wschodniej. Całkowite przychody wyniosły w Polsce 7,0 mld PLN w 2022 r. i wzrosną w tempie 8,6% CAGR, osiągając 10,6 mld PLN do 2027 roku. W 2022 r. rynek reklamy internetowej w Polsce osiągnął rekordową wartość - o ponad 615 milionów PLN więcej niż w roku poprzednim (wzrost o 10%). Rynek reklamy online od dekady znajduje się w trendzie wzrostowym z okresowym wyhamowaniem dynamiki w czasie pandemii, ale zachowując wzrosty jako jedyny segment mediowy. Poniższy wykres przedstawia wartość rynku reklamy internetowej oraz jego dynamikę we wskazanych okresach.

charakterystyka rynku

Zgodnie z danymi IAB/PwC AdEx w ostatnich latach najpopularniejszym typem reklamy online była reklama display, tj. szeroko pojęta reklama graficzna, obejmująca statyczny display oraz wideo , której udział w rynku reklamy internetowej w 2022 r. wynosił 45%. W porównaniu z analogicznym okresem w 2021 r. reklama display odnotowała dynamikę wzrostu prawie 7%, a motorem napędowym było w dużym stopniu wideo online. Drugie miejsce wśród najpopularniejszych form reklamy online zajmowała reklama SEM (ang. search engine marketing), obejmująca działania promocyjne dotyczące wyszukiwarek internetowych. Reklama SEM miała niemal jedną trzecią udziału w rynku reklamy internetowej, a jej dynamika wzrostu była na porównywalnym do reklamy graficznej poziomie.

Zgodnie z Raportem Strategicznym Internet 2022/2023 IAB Polska można wskazać kilka głównych trendów mogących wpłynąć na przyszły rozwój rynku reklamy internetowej w Polsce. Wśród nich wymienić można rosnącą rolę e-commerce i związanego z tym retail marketingu, ; rosnący udział wideo jako formatu marketingowego; oraz zmiany technologiczne w obszarze automatyzacji zakupów reklamy (programmatic buying) i analityki danych.

Przewagi konkurencyjne

Marki Spółki są jednymi z najsilniejszych i najlepiej rozpoznawalnych marek na polskim rynku

Marka "Rzeczpospolita" jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek na polskim rynku. Marka była wielokrotnie wyróżniana przez Superbrands − niezależną organizację nagradzającą najbardziej rozpoznawalne i najsilniejsze marki na polskim rynku. Rzeczpospolita od lat jest najczęściej cytowanym tytułem prasowym w Polsce, co czyni z dziennika najbardziej opiniotwórczy format prasowy w kraju (Instytut Monitorowania Mediów). W 2023 r. Rzeczpospolita umocniła swoją pozycję zdobywając tytuł najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce.

„Parkiet” pozostaje liderem wśród tytułów prasowych (Ogólnopolskie Badanie Inwestorów SII) ważnych z punktu widzenia inwestorów, w tym roku świętuje jubileusz 30-lecia obecności na polskim rynku medialnym.

Spółka jest liderem w segmencie BIZNES FINANSE PRAWO

Dziennik Rzeczpospolita w 2023 r. był kolejny rok z rzędu najczęściej kupowanym dziennikiem ekonomiczno-biznesowym w Polsce (30,5 tys. egz. / PBC 2023) wyprzedzając Dziennik Gazetę Prawną oraz Puls Biznesu. Także w internecie serwisy grupy Gremi zwiększają swoje udziały w segmencie BIZNES FINANSE PRAWO – w 2023 r. zanotowały rekordowe wzrosty osiągając ponad 7 milionów realnych użytkowników oraz 98-procentowy wzrost liczby odsłon (Gemius Megapanel, XII 2023).

Grupa posiada unikalną grupę odbiorców

Ze względu na tematykę prezentowanych treści wysoki odsetek czytelników tytułów Spółki stanowią profesjonaliści, m.in. menedżerowie, przedstawiciele wolnych zawodów, przedsiębiorcy i inne osoby o wyższej niż przeciętna sile nabywczej, w wieku 25-54 lat, zamieszkali w miastach powyżej 200 tys. mieszkańców. Jest to grupa szczególnie interesująca dla reklamodawców, zwłaszcza w kategoriach: finanse, motoryzacja, telekomunikacja, technologia, produkty luksusowe. Unikalna struktura czytelników, którą posiadają tytuły Spółki, przekłada się na możliwości reklamowe, czyniąc z tytułów Spółki platformę do prezentowania treści reklamowych specjalistycznej, dobrze wykształconej i zamożnej grupie odbiorców. Ze względu na unikalną grupę odbiorców tytuły Spółki charakteryzuje wysoki odsetek stałych czytelników, na co wskazuje stosunek subskrypcji do płatnego rozpowszechniania razem.

Akcjonariat

Władze Spółki

Zarząd

Maciej Maciejowski

Prezes Zarządu

Związany z mediami od 2000 roku, kiedy rozpoczął pracę w onet.pl. Ostanie 16 lat spędził w TVN S.A., gdzie odpowiadał między innymi za cyfrową transformację. Od 2012 roku był w Zarządzie TVN odpowiedzialny za Pion Digital.

2012-2020: Członek Zarządu TVN S.A.; Dyrektor Pionu Digital
2011-2012: zastępca dyrektora programowego w TVN S.A.
2008-2011: menadżer kanału TVN Warszawa i portalu tvnwarszawa.pl TVN S.A.
2007-2008: menadżer projektu w portalu TVN24.pl TVN S.A.
2004-2006: marketing menadżer TVN S.A.
2000-2004: menadżer kluczowych projektów Grupa Onet S.A.
1996-2000: Studio Filmów Animowanych w Krakowie

Radek Kucko

Członek Zarządu

Związany z tworzeniem i rozwojem największych portali internetowych w Polsce od 23 lat. Przez ostatnie 13 lat (2009 - 2022) pełnił funkcje Członka Zarządu Grupy Interia.pl, gdzie podlegały mu zespoły Badań i Analiz, produkty komunikacyjne z pocztą portalu oraz grupa serwisów tematycznych.

Dołączył do Gremi w 2023 roku

2009-2022: Członek Zarządu Grupy Interia.pl
2004-2022: Członek Rady Badania spółki Polskie Badania Internetu
2000-2009: Dyrektor działów Badań i Analiz, Rozwoju Produktu Reklamowego, Hostingu, BOK, w Onet.pl
2001-2004: Członek Rady Nadzorczej spółki Polskie Badania Internetu
2000-2000: CATI manager w Pracowni Badan Społecznych w Sopocie
1997-2000: Team Leader w Pracowni Badań Społecznych w Sopocie

Rada Nadzorcza

Zoltán Varga

Zoltán Varga jest absolwentem Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu w Pecs na Węgrzech. Podczas studiów pracował dla Dresdner Bank i Giełdy Papierów Wartościowych we Frankfurcie. W 1990 roku dołączył do zarządu Giełdy w Budapeszcie, a w 1991 roku do zarządu Credit Suisse First Boston (CSFB), gdzie pracował najpierw w Londynie, a później w Nowym Jorku. W Budapeszcie do 2001 roku jako zastępca dyrektora zarządzał działami sprzedaży i handlu.
Po 10 latach działalności w międzynarodowej i dużej przedsiębiorczości uruchomił własne inwestycje. W 2004 roku dołączył do historii sukcesu Wizz Air jako jeden z pierwszych i największy prywatny udziałowiec.
Następnie rozpoczął działalność inwestycyjną i założył grupę Central, która działa od 2004 roku na rynku węgierskim. Powstała jako firma faktoringowa, grupa rozszerzyła swoją działalność i obecnie zajmuje się także zarządzaniem wierzytelnościami i nieruchomościami oraz doradztwem finansowym.
W 2014 roku Grupa Central powiększyła się o Central Médiacsoport Zrt. (Central Media Group dawniej Sanoma Budapest), jedną z największych niezależnych spółek medialnych na Węgrzech.
Dzięki ponad 25 drukowanym tygodnikom i magazynom oraz 15 portalom internetowym portfolio mediów Central Media Group dociera do 2/3 węgierskiej populacji. Co więcej, będące pod jego kontrolą wydawnictwo należące do grupy Central Media Group znajduje się w pierwszej piątce największych wydawców na węgierskim rynku książki, zarządzając tytułami takimi jak książki o Harrym Potterze i skandynawskie kryminały. W ciągu ostatnich trzech lat był członkiem Zarządu w co najmniej 22 spółkach, członkiem Rady Nadzorczej w 3 spółkach oraz wspólnikiem lub akcjonariuszem w 74 spółkach. Szczegółowy wykaz ww. spółek stanowi załącznik do niniejszego raportu.
W Polsce Zoltán Varga pełnił funkcję członka Rady Nadzorczej Wydawnictw Szkolnych i Pedagogicznych S.A. (od 2019 r. – 2024r.) oraz wcześnie był członkiem Rady Nadzorczej Premium Mobile Sp. z o.o. ( 2018 - 2021 r.) oraz Tutore Poland Sp. z o.o. (2022 - 2023).
W stosunku do Zoltán Varga nie zachodzą okoliczności wymienione w §10 pkt 20) lit. e) i g)–h) Załącznika nr 1 do Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu.

Dyrektor Zarządzający Central International Kft, Akcjonariusza Emitenta.

Joanna Różycka-Iwan

Joanna Różycka-Iwan pełni funkcję dyrektora inwestycyjnego (Chief Investment Officer) w Media Development Investment Fund (MDIF). Posiada ponad 15-letnie doświadczenie w inwestowaniu, doradztwie i zarządzaniu finansami. Od dołączenia do MDIF w 2012 roku zarządza globalnym portfelem zaangażowanych społecznie inwestycji kapitałowych i dłużnych (impact investments), realizując w ostatnich latach istotne transakcje medialne na rynku europejskim. Specjalizuje się w kształtowaniu priorytetów strategicznych, monitorowaniu wyników i zarządzaniu finansami. W okresie od lutego 2019 r. do czerwca 2024 r. zasiadała w radzie nadzorczej Eurozet sp. z o.o. Jest członkinią rady nadzorczej w Wirtualna Polska Holding S.A. i Petit Press (Słowacja). Przed dołączeniem do MDIF związana z Deloitte oraz Crido Taxand, gdzie doradzała klientom, pozyskując ponad 150 milionów euro finansowania na projekty w różnych sektorach.
Jest członkinią ACCA od 2014 roku i FCCA od 2019 roku oraz absolwentką Leadership Academy for Poland 2021. Posiada dyplomy ukończenia studiów magisterskich z zakresu finansów korporacyjnych (Szkoła Główna Handlowa) oraz stosunków międzynarodowych (Uniwersytet Warszawski). Poza zasiadaniem w radach nadzorczych spółek Wirtualna Polska Holding S.A. i Petit Press, nie prowadzi działalności konkurencyjnej w stosunku do działalności Gremi Media S.A.
W stosunku do Joanny Różyckiej-Iwan nie zachodzą okoliczności wymienione w §10 pkt 20) lit. e)–f) i h) Załącznika nr 1 do Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu.

Dyrektor ds. inwestycji w Media Development Investment Fund Inc. Media Development Investment Fund Inc. zarządza Pluralis B.V., Akcjonariuszem Emitenta.

Grzegorz Kossakowski

Grzegorz Kossakowski posiada wieloletnie doświadczenie w działalności inwestycyjnej i zarządzaniu mediami. Pełnione przez niego funkcje w różnych przedsięwzięciach pozwoliły mu na zdobycie doświadczenia w zakresie fuzji i przejęć, finansów korporacyjnych, a także w zakresie zarządzania organizacjami medialnymi. Jego doświadczenia zawodowe obejmują również doradztwo biznesowe.
Grzegorz Kossakowski od lipca 2023 r. jest członkiem rady nadzorczej chorwackiej spółki Telegram Media Grupa d.o.o. Wcześniej Grzegorz Kossakowski związany był z grupą Eurozet, gdzie w okresie od lutego 2019 r. do października 2021 r. pełnił funkcję członka rady nadzorczej w spółce Eurozet sp. z o.o., a w okresie od marca 2022 r. do lutego 2023 r. był prezesem zarządu tej spółki, zaś w okresie od marca 2022 r. do lutego 2023 r. pełnił funkcję członka zarządu w spółce Eurozet Radio sp. z o.o. Ponadto Grzegorz Kossakowski w okresie od marca 2018 r. do października 2021 r. pełnił funkcję członka rady nadzorczej Nais sp. z o.o. Dyrektor ds. inwestycji na Europę w Media Development Investment Fund, Inc.
W stosunku do Grzegorza Kossakowskiego nie zachodzą okoliczności wymienione w §10 pkt 20) lit. e)–h) Załącznika nr 1 do Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu.

Dyrektor ds. inwestycji na Europę w Media Development Investment Fund Inc. Media Development Investment Fund Inc. zarządza Pluralis B.V., Akcjonariuszem Emitenta.

Paweł Rymarz

Paweł Rymarz jest radcą prawnym i partnerem kancelarii Rymarz, Zdort, Maruta, Wachta, Gasiński, Her i Wspólnicy sp.k.
Paweł Rymarz jest renomowanym doradcą prawnym w dziedzinie prawa korporacyjnego, fuzji i przejęć oraz transakcji na rynkach kapitałowych. Jego doświadczenie obejmuje doradztwo przy największych fuzjach i przejęciach, przekształceniach i reorganizacjach korporacyjnych spółek kapitałowych, a także przy transakcjach typu private equity oraz przy publicznych ofertach papierów wartościowych, w tym realizowanych w ramach procesów prywatyzacyjnych. Uczestniczy również w kluczowych międzynarodowych postępowaniach arbitrażowych z udziałem polskich podmiotów. Regularnie uzyskuje najwyższe rekomendacje i wyróżnienia w międzynarodowych i krajowych rankingach rynku prawniczego (w tym Chambers & Partners, The Legal 500, IFLR1000).
Ukończył studia prawnicze na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Od ponad 25 lat zarządza jedną z najbardziej renomowanych kancelarii w Polsce, obecnie pod firmą Rymarz, Zdort, Maruta, Wachta, Gasiński, Her i Wspólnicy sp.k., a wcześniej Weil, Gotshal & Manges – Paweł Rymarz sp.k.
Jest komplementariuszem w spółkach Rymarz, Zdort, Maruta, Wachta, Gasiński, Her i Wspólnicy sp.k. oraz Shelby Partners spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Side Car Tylko sp. k., a także wspólnikiem i członkiem Zarządu w spółkach „Interaktywny Wehikuł Administracyjny" sp. z o.o. i East Studio sp. z o.o. W latach 2019–2021 był likwidatorem spółki „Polskie Zdroje" sp. z o.o. w likwidacji.
W stosunku do Pawła Rymarza nie zachodzą okoliczności wymienione w §10 pkt 20) lit. e) i g)–h) Załącznika nr 1 do Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu.

Wojciech Kostrzewa

Wojciech Kostrzewa jest menadżerem i przedsiębiorcą o unikatowym doświadczeniu na polskim rynku. Obecnie stoi na czele Polskiej Rady Biznesu, organizacji zrzeszającej prezesów i właścicieli największych firm w kraju. Jest również współwłaścicielem Grupy Billon, a także dominującym wspólnikiem w Wydawnictwie Pascal sp. z o.o.
Jego wieloletnia kariera zawodowa stanowi połączenie pracy w sektorze finansowym, medialnym, technologicznym oraz aktywności społecznej. W obszarze finansów zasiadał m.in. w zarządzie regionalnym Commerzbank AG na Europę Środkowo-Wschodnią (2002–2004), był prezesem (1998–2004) oraz wiceprezesem (1995–1998) zarządu BRE Banku S.A. (obecnie mBank S.A.), a także prezesem zarządu Polskiego Banku Rozwoju S.A. (1990–1995). W latach 1989–1991 pełnił funkcję doradcy ministra finansów Leszka Balcerowicza.
W sektorze medialnym z kolei był m.in. prezesem ITI Group S.A. (2005–2018), a także zasiadał w radzie nadzorczej TVN S.A. (2005–2017), w tym jako jej przewodniczący i wiceprzewodniczący. W latach 2020–2022 był członkiem rady nadzorczej Canal+ Polska S.A., a w latach 2007–2013 przewodniczącym rady nadzorczej Tygodnika Powszechnego. Zasiadał również w radzie nadzorczej Onet.pl. Od lat zaangażowany w szereg inicjatyw środowisk przedsiębiorców, m.in. jako prezes Polsko-Niemieckiej Izby Przemysłowo-Handlowej (2004–2007), wiceprezydent (2007–2020) oraz członek Rady Głównej (od 2020 r.) Konfederacji Lewiatan, a także wiceprezes (2015–2019) i prezes (od 2019 r.) Polskiej Rady Biznesu.
Obecnie sprawuje funkcję przewodniczącego rady dyrektorów Billon Group Ltd. (Londyn, Wielka Brytania), do marca 2024 r. był zaś jej dyrektorem generalnym (Chief Executive Officer). Ponadto jest przewodniczącym rady nadzorczej Wydawnictwa Pascal sp. z o.o., wiceprzewodniczącym rady nadzorczej Sopockiego Towarzystwa Ubezpieczeń ERGO Hestia S.A., a także członkiem rady nadzorczej Sopockiego Towarzystwa Ubezpieczeń Na Życie ERGO Hestia S.A. Zasiada w radzie dyrektorów w Stadler Rail AG (Bussnang, Szwajcaria). Jest też prezesem zarządu WK Consult sp. z o.o. oraz komplementariuszem w Kostrzewa, Marciniak–Małecka, Evox sp. k. Ponadto pełni funkcję dyrektora w Art Polonia SL (Marbella, Hiszpania) i Cricklade Investment Ltd. (Gibraltar, Wielka Brytania). Do 2024 r. był przewodniczącym rady nadzorczej Poland Investments sp. z o.o. oraz członkiem zarządu Evox sp. z o.o., a do 2023 r. zasiadał w radzie nadzorczej Billon Solutions sp. z o.o.
Ukończył ekonomię na Uniwersytecie Chrystiana Albrechta w Kilonii (Niemcy). Studiował także prawo na Uniwersytecie Warszawskim.
W stosunku do Wojciecha Kostrzewy nie zachodzą okoliczności wymienione w §10 pkt 20) lit. e)–h) Załącznika nr 1 do Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu.

Marc Vangeel

Marc Vangeel jest doświadczonym menedżerem, który pracuje w branży mediów od 30 lat. Zajmował szereg stanowisk kierowniczych w podmiotach medialnych w różnych państwach. W szczególności w 1994 r. dołączył do belgijskiej grupy medialnej Concentra, gdzie pracował na wyższych stanowiskach kierowniczych, w tym jako Chief Executive Officer (CEO). W 2014 r. Concentra, wraz z inną belgijską grupą medialną, Corelio, utworzyła podmiot joint venture Mediahuis, europejski dom mediowy z aktywami w Belgii, Holandii, Irlandii, Luksemburgu i Niemczech. Marc Vangeel zajmował następnie szereg stanowisk kierowniczych w Grupie Mediahuis, w szczególności był CEO Mediahuis Nederland, a następnie CEO Mediahuis Ireland. Obecnie jest odpowiedzialny za rozwój Grupy Mediahuis.
Marc Vangeel ukończył Uniwersytet w Gandawie jako inżynier budownictwa, a następnie ukończył studia MBA oraz program Harvard Business School „Strategie dla firm medialnych”.
W stosunku do Marca Vangeela nie zachodzą okoliczności wymienione w §10 pkt 20) lit. e) – h) Załącznika nr 1 do Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu.

Piotr Łysek

Absolwent Wydziału Elektrycznego Politechniki Wrocławskiej. W latach 1993-2010 związany z Europejskim Funduszem Leasingowym SA, w tym od 1994 na stanowiskach managerskich, odpowiadał za sprzedaż w makroregionie. W latach 2010 - 2012 był Doradcą Zarządu w Getin Holding SA. Od marca 2009 do czerwca 2014 był członkiem Rady Nadzorczej NFI Jupiter SA. Od czerwca 2013 do czerwca 2014 był członkiem Rady Nadzorczej KCI SA. W pierwszej połowie 2014r był członkiem Rady Nadzorczej firmy Gremi Business Communication Sp. z o.o. a od lipca 2014 Doradcą Zarządu Gremi Business Communication Sp. z o.o. Był Wiceprezesem Zarządu Gremi Media S.A. oraz Prezesem Zarządu e-Kiosk S.A. Obecnie jest Prezesem Zarządu KCI S.A. Akcjonariusza Emitenta, Prezesem Zarządu Gremi Inwestycje S.A. oraz Prezesem Zarządu Dragmor sp. z o.o.
W stosunku do Piotra Łyska nie zachodzą okoliczności wymienione w §10 pkt 20) lit. e)–h) Załącznika nr 1 do Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu.

Marcin Petrykowski

Ponad 20 lat doświadczenia zarządczego w sektorze finansowym, technologicznym oraz bankowym, ze specjalizacją w transformacjach, strategiach wzrostu, inwestycjach oraz wdrażaniu innowacji. Wieloletnia kariera międzynarodowa, prowadząc Europejskie struktury regionalne kluczowych instytucji globalnego rynku finansowego, S&P Global i J.P. Morgan.
Obecnie członek rady nadzorczej oraz przewodniczący komitetu Strategii i Technologii w JSC Universal Bank (monobank), drugim największym banku detalicznym w Ukrainie i największym neobanku w Europie (ponad 8 mln klientów). Od roku 2021 Starszy Doradca na Europę Środkową i Wschodnią w globalnym funduszu Vauban (EUR 10 miliardów w aktywach infrastrukturalnych i ESG, grupa Natixis), z odpowiedzialnością za strategię i inwestycje w regionie.
Ostatnie 3 lata pełnił funkcję Prezesa Zarządu Atende S.A., grupy kapitałowej notowanej na GPW dostarczającej kompleksowe rozwiązania z obszaru cyfryzacji i nowoczesnych technologii. Po restrukturyzacji, wdrożeniu nowej strategii i transformacji wprowadził grupę na historycznie wysoki poziom wyników.
Wcześniej jako Dyrektor Zarządzający prowadził całościowy biznes komercyjny globalnego lidera branży ratingowej, analityki oraz danych, S&P Global, na region Europa, Bliski Wschód i Afryka (EMEA). Wprowadził S&P Global Ratings do Polski i na region CEE, a następnie w regionie EMEA przeprowadził transformację modelu zarządzania biznesem oraz wdrożył nową strategię operacyjną. Rozpoczął karierę w bankowości korporacyjnej w Citibanku, a następnie pracował jako Dyrektor Wykonawczy w J.P. Morgan Corporate and Investment Bank w Londynie, gdzie odpowiadał za rynek niemiecki, rosyjski oraz CEE, jednocześnie pełniąc funkcję zastępcy dyrektora oddziału J.P. Morgan w Polsce.
Przewodniczący Rady Programowej konferencji Fintech & Insurtech Congress, oraz Przewodniczący Rady Doradczej Fundacji im. Lesława A. Pagi. Wcześniej członek Rady Nadzorczej notowanego na GPW funduszu private equity wyspecjalizowanego w transformacji cyfrowej MCI Capital S.A. oraz członek rady dyrektorów American Chamber of Commerce in Poland.
Absolwent Stern Leadership Academy na Stanford School of Business oraz Leadership Academy for Poland w Center for Leadership, wykształcenie wyższe oraz podyplomowe uzyskane na Akademii Leona Koźmińskiego, Uniwersytecie w Lund oraz Uniwersytecie Warszawskim.
W stosunku do Marcina Petrykowskiego nie zachodzą okoliczności wymienione w §10 pkt 20) lit. e)–h) Załącznika nr 1 do Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu.

Ricardo da Silva Oliveira

Ricardo da Silva Oliveira posiada rozległą wiedzę dziedzinie finansów, zarządzania, negocjacji oraz przedsiębiorczości. Ukończył studia z Business Economics na Oklahoma University, posiada również tytuł licencjata z psychologii i Sports Management uzyskany na University of California, Santa Barbara. Ukończył studia podyplomowe z finansów, zarządzania biznesem i inwestycji w nieruchomości na Universidade Católica Portuguesa oraz na ISEG, a także uzyskał tytuł Executive Master's Degree w dziedzinie Finance & Control na Universidade Católica Portuguesa.
W swojej karierze brał udział w i nadzorował liczne projekty związane z nabywaniem, restrukturyzacją i finansowaniem przedsiębiorstw, co pozwoliło mu zbudować rozległą międzynarodową sieć kontaktów, dzięki którym z powodzeniem wspiera rozwój wielu podmiotów prowadzących działalność na rynkach globalnych.
W sektorze medialnym, odegrał m.in. kluczową rolę w powstaniu Nobias European Studios, spółki zajmującej się między innymi produkcją rozwiązań w zakresie e-handlu, sztucznej inteligencji i technologii multimedialnych.
W stosunku do Ricardo da Silva Oliveira nie zachodzą okoliczności wymienione w §10 pkt 20) lit. e)–h) Załącznika nr 1 do Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu.