Biuro prasowe
Warszawa, 21.12.2017 r.
Informacja prasowa
Gremi Media wdraża narzędzia BIG DATA wzmacniające ofertę dla reklamodawców
Gremi Media, wydawca m.in. dzienników „Rzeczpospolita” i „Parkiet” wprowadza jednolitą platformę analizy danych o użytkownikach opartą na rozwiązaniu Customer Data Platform. Dzięki temu reklamodawcy mogą jeszcze precyzyjniej dotrzeć z komunikacją do ściśle wyselekcjonowanych grup odbiorców.
Platforma pozwala wydawcy na obserwację zachowania użytkowników korzystających ze wszystkich należących do niego cyfrowych publikacji. Użytkownicy mogą zostać przez wydawcę wyselekcjonowani nie tylko na podstawie podstawowych cech, takich jak płeć czy grupa wiekowa, ale też na podstawie rodzaju czytanych artykułów, czy oglądanych video, ilości czasu, którą użytkownik poświęca na konsumpcję treści, podejmowanych akcji (np. komentowania, dzielenia się w mediach społecznościowych itp.). Wydawca analizuje te i wiele innych informacji, identyfikując użytkowników na podstawie logowań i na podstawie plików cookies od momentu ich pojawienia się na którejkolwiek z platform należących do Gremi Media, nawet na poziomie newslettera wydawcy.
- Analiza danych jest nieodłącznym elementem strategii dzisiejszych wydawców. Mając kompleksową wiedzę na temat zachowań i preferencji użytkowników, wydawca jest w stanie dostarczyć swoim odbiorcom właściwy content, ale także w znacznej mierze poprawić efektywność działań reklamowych - mówi Marcin Kowalczyk, dyrektor generalny ds. komercyjnych odpowiedzialny za wszystkie działy handlowe Gremi Media.
Wdrożenie jednolitej platformy danych o użytkownikach opiera się na rozwiązaniu Customer Data Platform firmy Deep.BI.
- Dzięki możliwości przetwarzania dużych ilości danych, algorytmom sztucznej inteligencji i zintegrowaniu wielu źródeł danych, w tym cookies z ad serwerem nasze rozwiązanie umożliwia automatyczną reakcję na podstawie analizy każdego zachowania użytkownika od momentu jego pierwszego pojawienia się na danej platformie - tłumaczy Jarosław Góra, COO w Deep.BI
Wszystkie dane dostępne są w czasie rzeczywistym, co pozwala na bieżącą reakcję i optymalizację działań zarówno w części reklamowej jak i redakcyjnej, np. identyfikowanie treści o największym potencjale wirusowego rozprzestrzeniania się w mediach społecznościowych.
Zabranie i analiza danych, dotyczących konsumpcji treści, wideo, newslettera, zakupów ecommerce, prenumerat, zainteresowania ofertami pracy (kariera.pl), czy konferencjami pozwala wydawcy lepiej poznać swoich odbiorców. Dzięki wdrożeniu nowego narzędzia Gremi Media jest w stanie zaproponować użytkownikom coraz lepsze treści i produkty, utrzymując atrakcyjne oferty dla reklamodawców.
- Obok badania aktywności real-time, analizy aktywności historycznej wyjątkowo cenimy mechanizmy budujące predykcję przyszłych preferencji zachowań użytkownika. Wiemy które reklamy mogą być dla danego odbiorcy atrakcyjne, w które z nich klika, na tej podstawie dobieramy najbardziej efektywne treści komercyjne, od pierwszych chwil oferujemy reklamodawcom olbrzymią wiedzę na temat czekiwań użytkowników - dodaje Marcin Kowalczyk.
Dodatkowo, platforma Deep.BI wspiera śledzenie prawdziwej widoczności reklam (ad viewability wg standardu IAB) oraz czas ekspozycji każdej z reklam dla użytkowników.
Gremi Media jest między innymi wydawcą „Rzeczpospolitej” i „Parkietu” oraz ich cyfrowych wersji. Z serwisów Gremi Media korzysta co dziesiąty polski internauta (ponad 2,95 mln realnych użytkowników) - są one skierowane do osób, pracujących w biznesie i wyższej kadry kierowniczej.
Deep.BI jest firmą technologiczną oferującą platformę Big Data / AI dla wydawców. Z usług Deep.BI obok Gremi Media korzystają słowacki wydawca Petit Press, De Groene Amsterdammer (jeden z najpopularniejszych tygodników opinii w Holandii), Human Rights Watch z Nowego Jorku, czy Grupa SARE.
- Gremi Media SA
- Rzeczpospolita
- rp.pl
- Parkiet
- parkiet.com
e-mail: [email protected]