Biuro prasowe

Gremi Media z rekordowymi wynikami online w 2023 roku

Gremi Media zamknęła 2023 rok, osiągając ponad 7 mln RU w ramach serwisów z portfolio firmy. W czerwcu witryny Grupy po raz pierwszy przekroczyły barierę 6 mln użytkowników, a już w październiku zanotowały aż 7,3 mln realnych użytkowników. Wraz ze wzrostem RU w grudniu zwiększyła się liczba odsłon generowanych przez odbiorców treści serwisów o 98 proc. w porównaniu z grudniem 2022 roku. Patrząc na czwarty kwartał, Grupa osiągnęła 107 mln odsłon, notując dynamiczny wzrost rok do roku o +76 proc.

W czerwcu 2023 roku Grupa Gremi Media po raz pierwszy w historii swojej działalności przekroczyła liczbę 6,2 mln realnych użytkowników, co jest dowodem dynamicznego wzrostu zainteresowania serwisami. Następnie, już cztery miesiące później, Gremi Media zanotowała kolejny sukces. W październiku – miesiącu wyborczym – aż 7,3 mln użytkowników odwiedziło witryny serwisów, ustanawiając nowy rekord popularności. Rok 2023 Grupa zakończyła, pozostając w grudniu na poziomie ponad 7 mln użytkowników. Wraz z rosnącą liczbą realnych użytkowników wzrosła również ilość odsłon. Październik przyniósł rekord w związku z wygenerowaniem przez użytkowników o ponad 74 proc. więcej odsłon w porównaniu z analogicznym okresem z 2022 roku. Dynamiczny trend utrzymał się do końca roku, z grudniowym osiągnięciem o ponad 98 proc. więcej odsłon r./r. Systematyczny, comiesięczny wzrost przyczynił się do osiągnięcia bardzo dobrego wyniku w czwartym kwartale 2023 roku. Po raz pierwszy użytkownicy wygenerowali aż 107 mln odsłon, co oznacza znaczący wzrost o 76 proc. w porównaniu z ostatnim kwartałem ubiegłego roku.

– To, co cieszy nas najbardziej, to fakt, że wraz z poprawą wyników zasięg, odnotowujemy jednocześnie wzrost zaangażowania naszych użytkowników. Wskaźniki liczby odsłon na pojedynczego użytkownika oraz ilości wizyt na użytkownika na koniec roku również osiągnęły rekordowe wartości. Liczba wizyt na użytkownika zwiększyła się o 120 proc. w porównaniu z grudniem 2022 roku. Te wskaźniki są dla nas szczególnie istotne, ponieważ wspierają nasz rozwijający się model subskrypcyjny w internecie – mówi Radek Kucko, członek zarządu Gremi Media SA.

– Tak dobre wyniki są efektem wielomiesięcznej pracy zespołu. „Rzeczpospolita” i rp.pl to silne marki a nasze zasięgi najlepiej świadczą o jakości dziennikarstwa – dodaje Maciej Maciejowski, prezes zarządu Gremi Media SA.

Gremi Media SA wydaje dzienniki „Rzeczpospolita”, „Parkiet”, a także serwisy internetowe (z których korzysta 7,1 mln realnych użytkowników, Gemius Mediapanel, grudzień 2023), tj. rp.pl, parkiet.com, historia.uwazamrze.pl, oraz serwisy branżowe, m.in. regiony.rp.pl, zdrowie.rp.pl, edukacja.rp.pl, pieniądze.rp.pl, logistyka.rp.pl, kobieta.rp.pl czy klimat.rp.pl. Ponadto Gremi Media posiada pakiety kontrolne w spółkach e-Kiosk SA oraz Kancelarie RP sp. z o.o.