Biuro prasowe

„Rzeczpospolita” apeluje, aby „otworzyć oczy” na kryzys klimatyczny

„Rzeczpospolita” uruchomiła nowy serwis - klimat.rp.pl, który poszerzy bogate już portfolio witryn tematycznych należących do Gremi Media SA. Strona jest uzupełnieniem dotychczasowych działań i wsparciem przy najważniejszych przedsięwzięciach proekologicznych, takich jak coroczny projekt „Walka o klimat”.

Motywacją do stworzenia dedykowanego ekologii, środowisku i kryzysowi klimatycznemu serwisu była szeroko pojęta edukacja i zachęcanie czytelników do proekologicznych działań. Klimat.rp.pl rozszerza tematykę, którą od kilku lat z sukcesem dzieli się serwis energia.rp.pl

„Mamy świadomość, że walka z kryzysem klimatycznym to proces, którego efekt będzie sumą działań podejmowanych przez rządy, firmy oraz wszystkich obywateli, każdego dnia. Gremi Media SA chce być aktywnym uczestnikiem tych działań. Dlatego też, wykorzystując siłę profesjonalizmu i wiarygodności naszego medium, chcemy dostarczać użytkownikom serwisu rzetelne i pogłębione treści na temat tego w jaki sposób mogą realnie wpływać na poprawę kondycji środowiska.” – mówi Jarosław Machocki, członek zarządu Gremi Media SA.

Pogłębione treści skupiają się wokół pięciu głównych sekcji: planeta, ludzie, trendy, technologie oraz walka o klimat. W cyklicznych materiałach redakcja będzie analizować i opisywać procesy, które zmieniają klimatyczną rzeczywistość.

„Kryzys klimatyczny jest faktem i zostało nam niewiele czasu, aby uniknąć najgorszego scenariusza. Po drugie, walka o klimat będzie definiować coraz więcej decyzji podejmowanych, zarówno w polityce i gospodarce, jak i w biznesie oraz naszym życiu prywatnym. Dlatego, stworzyliśmy w przestrzeni „Rzeczpospolitej” miejsce dedykowane klimatowi i walce o uratowanie planety” – mówi Cezary Szymanek, redaktor naczelny rp.pl.

„Rzeczpospolita” ceniona jest przez czytelników jako źródło wiarygodnych i sprawdzonych informacji. Dlatego też, celem który postawiła przed sobą redakcja serwisu jest walka z fake newsami w sferze kryzysu klimatycznego. Jednym z pierwszych publikowanych materiałów była rozmowa z doktor Magdaleną Budziszewską, psycholożką, redaktorką podręcznika „Klimatyczne ABC. Interdyscyplinarne podstawy współczesnej wiedzy o zmianie klimatu” oraz z Marcinem Popkiewiczem, fizykiem, analitykiem mega trendów, współautorem książki „Nauka o klimacie”, która rozwieje popularne mity.

Ważnym projektem w ramach serwisu klimat.rp.pl jest „Rachunek sumienia”, w którym redakcja sprawdza jaką cenę płaci środowisko za produkcję i konsumpcję popularnych produktów. Nie zabraknie też debat i akcji społecznych, jak np.: „Polska bez smogu”, realizowana we współpracy z Polskim Alarmem Smogowym. 

Redaktorem prowadzącym jest Łukasz Łachecki. Wraz z dziennikarzami „Rzeczpospolitej” oraz niezależnymi publicystami tworzy klimat.rp.pl.

Startowi serwisu towarzyszy kampania, realizowana pod hasłem „Otwórz oczy na kryzys klimatyczny”. Działania marketingowe obejmują m.in. kampanię w mediach własnych („Rzeczpospolita”, „Parkiet”), w mediach: Ringier Axel Springer Polska, Burda International, Time SA oraz na nośnikach outdoorowych (Cityboard). Za koncepcję kreatywną, realizację oraz zakup i planowanie mediów odpowiada dział marketingu Gremi Media.