Biuro prasowe

„Rzeczpospolita” liderem opiniotwórczości w Polsce

Pierwsze miejsce w rankingu ogólnym najbardziej opiniotwórczych mediów zajęła „Rzeczpospolita”. Jak wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów, w czerwcu br. dziennikarze innych redakcji powoływali się na tytuł 2991 razy. 

W czerwcu polskie media często powoływały się m.in. na opublikowany w „Rzeczpospolitej" wywiad Jacka Nizinkiewicza z byłym prezydentem Lechem Wałęsą, który komentował swój udział w marszu 4 czerwca w Warszawie oraz wrócił pamięcią do wydarzeń z 1989.

–  Czerwiec mimo, że formalnie nie ogłoszono kampanii wyborczej, był już zdominowany przez twardą politykę. Emocje poszły w górę i wątpię, czy uda się przed 15 października je poskromić. Dlatego bardzo pociesza fakt, że w dziedzinie opiniotwórczości wygrywa poważny dziennik, a nie tabloidy. To dowód, że udaje się wciąż bronić tego co w komentowaniu polityki ważne i poważne – komentuje Bogusław Chrabota, redaktor naczelny dziennika „Rzeczpospolita”.

„Rzeczpospolita” to jeden z liderów prasy codziennej w Polsce. Od wielu lat znajduje się w czołówce najczęściej cytowanych mediów w Polsce. 

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 42 303 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1–30 czerwca 2023 roku.

Gremi Media SA wydaje serwisy internetowe z których korzysta 6,2 miliona realnych użytkowników (Gemius, czerwiec 2023r.) oraz dzienniki „Rzeczpospolita”, „Parkiet”, „Sport”. Ponadto posiada pakiety kontrolne w spółkach e-Kiosk SA oraz Kancelarie RP sp. z o.o.