Biuro prasowe
„Rzeczpospolita” medium roku 2017
„Rzeczpospolita” została ponownie uznana za najbardziej opiniotwórcze medium według Instytutu Monitorowania Mediów, wyprzedzając między innymi Radio Zet, RMF FM, czy „Gazetę Wyborczą”. W 2017 roku na informacje „Rzeczpospolitej” powoływano się aż 6413 razy. Tak wysoką pozycję dziennik zawdzięcza przede wszystkim tematom, takim jak reforma sądownictwa w Polsce oraz dotarcie do szczegółów nowych przepisów dużej ustawy reprywatyzacyjnej.
„Rzeczpospolita” systematycznie wygrywa cykliczne rankingi, przygotowywane przez Instytut Monitorowania Mediów (IMM). Poza pierwszym miejscem w roku 2016 została uznana za najbardziej opiniotwórcze medium dekady 2003-2013. Zestawienia IMM są najbardziej miarodajne na polskim rynku, bo analizują informacje z największej ilości tytułów prasowych i stacji telewizyjnych.
- Pierwsze miejsce w rankingu opiniotwórczości to ogromna radość, ale i ciągłe wyzwanie. „Rzeczpospolita” wygrywa na tym polu, bo uprawia dziennikarstwo obiektywne i merytoryczne. W czasach głęboko sięgających politycznych podziałów, jako jedyne medium jesteśmy otwarci na ponadpartyjną debatę publiczną. Wierzę, że czytelnik to ceni. Mówimy tu o ogromnym potencjale, dlatego nieustannie pracujemy nad wzmocnieniem naszej pozycji na rynku - mówi Bogusław Chrabota, redaktor naczelny „Rzeczpospolitej”.
Dziennik wdrożył już strategię, która ułatwia komunikację z czytelnikami przy zachowaniu sprawdzonych, tradycyjnych i nowoczesnych metod. W ubiegłym roku odświeżono stronę internetową rp.pl, pod koniec roku zmieniła się kolejność działów i zostało poprawione ułożenie kolumn w wydaniu papierowym. Wyeksponowano grafikę i powrócono do dobrych tradycji kolorystycznych gazety. Na łamach „Rzeczpospolitej” zmiany oceniają ludzie biznesu, politycy i ekonomiści, tacy jak np. prof. Marek Belka, były premier i szef NBP, prof. Witold Orłowski, czy Elżbieta Rafalska, minister rodziny, pracy i polityki społecznej.
W tym roku wzbogaciła się też istotnie oferta dla prenumeratorów. Oprócz dodatków „Dobra Firma”, adresowanych między innymi do księgowych i kadrowych oraz dodatku „Dobra Administracja” pojawiły się specjalistyczne książki biznesowe i poradniki prawne. Dwa razy w miesiącu prawnicy, ekonomiści i przedsiębiorcy dostają też obszerną informację na temat wybranego obszaru prawa i ekonomii w specjalnych miesięcznikach pod nazwą „Raport Rzeczpospolitej”. Planowane jest również wzmocnienie już uruchomionych projektów, jak choćby specjalistycznego dodatku „Sądy i prokuratura”, poświęconego problemom wymiaru sprawiedliwości.
- Utrzymanie pozycji lidera przez „Rzeczpospolitą” to potwierdzenie, że dziennik ma ogromne atuty, pozwalające na pokonanie dużych stacji telewizyjnych i portali. Gremi Media SA jest dzisiaj wszechstronnym dostawcą produktów i usług. Odpowiadamy na potrzeby coraz bardziej wymagających użytkowników, korzystając z różnych kanałów dotarcia, ale to właśnie „Rzeczpospolita” daje nam ogromne wartości, takie jak jakość, wiarygodność i siła przekazu. Dlatego nie zwalniamy tempa, wręcz przeciwnie - rozwijamy „Rzeczpospolitą” i wdrażamy nowe pomysły - mówi Tomasz Jażdżyński, prezes Gremi Media SA, wydawcy m.in. „Rzeczpospolitej „ i „Parkietu”.
W związku z informacją IMM redakcja „Rzeczpospolitej” uruchomiła stronę rp.pl/mediumroku, na której każda osoba, która zarejestruje się w terminie od 31 stycznia do 9 lutego otrzyma bezpłatny dostęp do e-wydania „Rzeczpospolitej”.
Badanie IMM przeprowadzono na podstawie 75 978 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu od 1 stycznia do 31 grudnia 2017 r. Dziennikarze powoływali się na informacje z innych mediów 77 136 razy. Analiza objęła ponad 1000 gazet, czołowe stacje telewizyjne i wybrane programy z szesnastu stacji radiowych.
- Gremi Media SA
- Rzeczpospolita
- rp.pl
- Parkiet
- parkiet.com
e-mail: [email protected]