Biuro prasowe

Rzeczpospolita medium roku 2017

„Rzeczpospolita” medium roku 2017

„Rzeczpospolita” została ponownie uznana za najbardziej  opiniotwórcze medium według Instytutu Monitorowania Mediów, wyprzedzając między innymi Radio Zet, RMF FM, czy „Gazetę Wyborczą”. W 2017 roku na informacje „Rzeczpospolitej” powoływano się aż 6413 razy. Tak wysoką pozycję dziennik zawdzięcza przede wszystkim tematom, takim jak reforma sądownictwa w Polsce oraz dotarcie do szczegółów nowych przepisów dużej ustawy reprywatyzacyjnej.

„Rzeczpospolita” systematycznie wygrywa cykliczne rankingi, przygotowywane przez Instytut Monitorowania Mediów (IMM). Poza pierwszym miejscem w roku 2016 została uznana za najbardziej opiniotwórcze medium dekady 2003-2013. Zestawienia IMM są najbardziej miarodajne na polskim rynku, bo analizują informacje z największej ilości tytułów prasowych i stacji telewizyjnych.

- Pierwsze miejsce w rankingu opiniotwórczości to ogromna radość, ale i ciągłe wyzwanie. „Rzeczpospolita” wygrywa na tym polu, bo uprawia dziennikarstwo obiektywne i merytoryczne. W czasach głęboko sięgających politycznych podziałów, jako jedyne medium jesteśmy otwarci na ponadpartyjną debatę publiczną. Wierzę, że czytelnik to ceni. Mówimy tu o ogromnym potencjale, dlatego nieustannie pracujemy nad wzmocnieniem naszej pozycji na rynku - mówi Bogusław Chrabota, redaktor naczelny „Rzeczpospolitej”.

Dziennik wdrożył już strategię, która ułatwia komunikację z czytelnikami przy zachowaniu sprawdzonych, tradycyjnych i nowoczesnych metod. W ubiegłym roku odświeżono stronę internetową rp.pl, pod koniec roku zmieniła się kolejność działów i zostało poprawione ułożenie kolumn w wydaniu papierowym. Wyeksponowano grafikę i powrócono do dobrych tradycji kolorystycznych gazety. Na łamach „Rzeczpospolitej” zmiany oceniają ludzie biznesu, politycy i ekonomiści, tacy jak np. prof. Marek Belka, były premier i szef NBP, prof. Witold Orłowski, czy Elżbieta Rafalska, minister rodziny, pracy i polityki społecznej.

W tym roku wzbogaciła się też istotnie oferta dla prenumeratorów. Oprócz dodatków „Dobra Firma”, adresowanych między innymi do księgowych i kadrowych oraz dodatku „Dobra Administracja” pojawiły się specjalistyczne książki biznesowe i poradniki prawne. Dwa razy w miesiącu prawnicy, ekonomiści i przedsiębiorcy dostają też obszerną informację na temat wybranego obszaru prawa i ekonomii w specjalnych miesięcznikach pod nazwą „Raport Rzeczpospolitej”. Planowane jest również wzmocnienie już uruchomionych projektów, jak choćby specjalistycznego dodatku „Sądy i prokuratura”, poświęconego problemom wymiaru sprawiedliwości.

- Utrzymanie pozycji  lidera  przez „Rzeczpospolitą” to potwierdzenie, że dziennik ma ogromne atuty, pozwalające na pokonanie dużych stacji telewizyjnych i portali. Gremi Media SA  jest dzisiaj wszechstronnym dostawcą produktów i usług. Odpowiadamy na potrzeby coraz bardziej wymagających użytkowników, korzystając z różnych kanałów dotarcia, ale to właśnie „Rzeczpospolita” daje nam ogromne wartości, takie jak jakość, wiarygodność i siła przekazu. Dlatego nie zwalniamy tempa, wręcz przeciwnie - rozwijamy „Rzeczpospolitą” i wdrażamy  nowe pomysły  -  mówi Tomasz Jażdżyński, prezes Gremi Media SA, wydawcy m.in. „Rzeczpospolitej „ i „Parkietu”.

W związku z informacją IMM redakcja „Rzeczpospolitej” uruchomiła stronę rp.pl/mediumroku, na której każda osoba, która zarejestruje się w terminie od 31 stycznia do 9 lutego otrzyma bezpłatny dostęp do e-wydania „Rzeczpospolitej”.

Badanie IMM przeprowadzono na podstawie 75 978 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu od 1 stycznia do 31 grudnia 2017 r. Dziennikarze powoływali się na informacje z innych mediów 77 136 razy. Analiza objęła ponad 1000 gazet, czołowe stacje telewizyjne i wybrane programy z szesnastu stacji radiowych.