Biuro prasowe

"Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym tytułem prasowym w pierwszym półroczu 2018 roku


„Rzeczpospolita” jest najczęściej cytowanym medium prasowym pierwszego półrocza 2018 roku według Instytutu Monitorowania Mediów. Wyprzedziła między innymi „Gazetę Wyborczą” i „Dziennik Gazetę Prawną”. Na informacje dziennika między styczniem a czerwcem br. powoływano się aż 11 509 razy.

„Rzeczpospolita” zawdzięcza tak wysoką pozycję między innymi ekskluzywnym badaniom, dotyczącym wprowadzenia całkowitego zakazu aborcji, informacjom na temat rekonstrukcji rządu, publikacjom na temat nowej ustawy o IPN oraz niedawnym artykułom, dotyczącym planowanego referendum konstytucyjnego. Drugi w rankingu opiniotwórczości tytuł prasowy - „Gazeta Wyborcza” cytowana była w innych mediach w pierwszym półroczu 7652 razy, „Fakt” - 7045 razy, „Super Express” - 6136 razy, a „Dziennik Gazeta Prawna” jedynie 4675 razy.

„Rzeczpospolita” została też uznana za najbardziej opiniotwórczy tytuł prasowy w czerwcu. Dziennik systematycznie wygrywa cykliczne rankingi, przygotowywane przez Instytut Monitorowania Mediów (IMM). Poza tytułem najbardziej opiniotwórczego medium w roku 2016 i 2017 została uznana za najbardziej opiniotwórcze medium dekady 2003-2013. Zestawienia IMM są najbardziej miarodajne na polskim rynku, bo analizują informacje z największej ilości tytułów prasowych i stacji telewizyjnych.

- Uznanie „Rzeczpospolitej” za najbardziej opiniotwórczy tytuł prasowy pierwszego półrocza to potwierdzenie wysiłku, jaki codziennie wkładamy w dostarczanie naszym czytelnikom obiektywnych i merytorycznych informacji. W erze fake newsów i zabarwionych politycznie publikacji, istnieje silna potrzeba przekazywania informacji tyleż sprawdzonych, co obiektywnych, uwzględniających różne punkty widzenia. Stawiamy na ponadpartyjną debatę i za to jesteśmy szanowani - mówi Bogusław Chrabota, redaktor naczelny „Rzeczpospolitej”.

W pierwszym półroczu dziennik realizował strategię, która ułatwiła komunikację z czytelnikami przy zachowaniu sprawdzonych, tradycyjnych i nowoczesnych metod, m.in. zmieniono kolejność działów, poprawiono ułożenie kolumn w wydaniu papierowym, wyeksponowano grafikę i powrócono do uznanych tradycji kolorystycznych gazety.
W tym roku wzbogaciła się też istotnie oferta dla prenumeratorów. Oprócz dodatków „Dobra Firma”, adresowanych między innymi do księgowych i kadrowych oraz dodatku „Dobra Administracja” pojawiły się specjalistyczne książki biznesowe i poradniki prawne. Dwa razy w miesiącu prawnicy, ekonomiści i przedsiębiorcy dostają też obszerną informację na temat wybranego obszaru prawa i ekonomii w specjalnych miesięcznikach pod nazwą „Raport Rzeczpospolitej”. Uruchomiono też specjalistyczny dodatek „Sądy i prokuratura”, poświęcony problemom wymiaru sprawiedliwości.

- „Rzeczpospolita” to nośnik ogromnych wartości, takich jak jakość, wiarygodność i siła przekazu, co znajduje uznanie w takich rankingach, jak ten z IMM. Nie zamierzamy poprzestać na tym, co już osiągnęliśmy, mamy długofalową strategię rozwoju. Nagrody nas tylko mobilizują do dalszego działania - mówi Tomasz Jażdżyński, prezes Gremi Media S.A, wydawcy m.in. „Rzeczpospolitej „ i „Parkietu”. Badanie IMM przeprowadzono na podstawie 170 340 przekazów z mediów (wycinków prasowych, publikacji w portalach internetowych oraz programów radiowych i telewizyjnych) z okresu od 1 stycznia do 30 czerwca 2018 r. Dziennikarze powoływali się na informacje z innych mediów 176 628 razy (137 215 razy w portalach, 21 177 razy w prasie, 13 464 w telewizji i 4 772 w radio). Analiza objęła ponad 1000 gazet i czasopism, czołowe stacje telewizyjne i wybrane programy w rozgłośniach radiowych.