Biuro prasowe

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym tytułem prasowym w Polsce w 2022 r.

Niedościgniona „Rzeczpospolita” liderem cytowalności prasy – pisze Instytut Monitorowania Mediów w swoim raporcie podsumowującym 2022 r. To dlatego że w ubiegłym roku, wśród tytułów prasowych, polskie media najczęściej powoływały się na informacje podawane przez „Rzeczpospolitą”. Dziennik w 2022 r. zacytowano łącznie ponad 22,4 tys. razy. Kolejny tytuł prasowy zanotował wynik aż o 7 tys. wzmianek mniejszy.

„Rzeczpospolita” z liczbą 22,4 tys. wzmianek po podliczeniu wyników za 2022 r utrzymuje tytuł najbardziej opiniotwórczego medium prasowego. Najwyższy skok cytowań nastąpił już w styczniu 2022, kiedy zainteresowanie wzbudził sondaż przeprowadzony na zlecenie dziennika na temat powołania komisji śledczej, która miała zbadać doniesienia o wykorzystywaniu systemu Pegasus do inwigilacji polityków opozycji.

– To liderowanie w kategorii cytowań na rynku prasy bierze się przede wszystkim z naszego wyczucia newsa. To nie tylko polityka, cytowania generują na równi działy prawa i ekonomii. W czasach gdy media idą w stronę projektów tożsamościowych, news przestaje się liczyć, króluje kreowanie opinii. W „Rzeczpospolitej” jest inaczej i dlatego wciąż należymy do grona liderów rankingu cytowań – powiedział Bogusław Chrabota, redaktor naczelny dziennika „Rzeczpospolita”.

„Rzeczpospolita” to jeden z liderów prasy codziennej w Polsce. Od wielu lat znajduje się w czołówce najczęściej cytowanych mediów w kraju.  

Gremi Media SA wydaje serwisy internetowe z których korzysta 4,5 miliona Realnych Użytkowników (Gemius, styczeń 2023) oraz  dzienniki „Rzeczpospolita”, „Parkiet”, „Sport”. Ponadto posiada pakiety kontrolne w spółkach e-Kiosk SA oraz Kancelarie RP sp. z o.o.