Biuro prasowe

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym polskim medium w lipcu 2018 roku

„Rzeczpospolita” została uznana przez Instytut Monitorowania Mediów za najczęściej cytowane medium w lipcu 2018 roku, wyprzedzając między innymi TVN 24 oraz takie portale internetowe, jak Onet.pl, czy Wp.pl. Na informacje „Rzeczpospolitej” w ciągu miesiąca powoływano się aż 1982 razy. 

„Rzeczpospolita” zawdzięcza tak wysoką pozycję między innymi ekskluzywnym informacjom na temat planowanego referendum konstytucyjnego oraz afery z firmą GetBack, która miała mieć wgląd w adresy Polaków z chronionej bazy PESEL.

Na informacje drugiego w rankingu opiniotwórczości portalu Onet.pl powoływano się
w innych mediach w lipcu 1864 razy, TVN24 - 1674 razy, a Wp.pl - 1650 razy.

 „Rzeczpospolita” regularnie wygrywa w rankingach opiniotwórczości IMM. Ostatnio dziennik został uznany za najbardziej opiniotwórczy  tytuł prasowy czerwca i całego pierwszego półrocza 2018 roku. Poza  tytułem najbardziej opiniotwórczego medium  w roku 2016 i 2017 „Rzeczpospolita” została uznana za najbardziej opiniotwórcze medium dekady 2003-2013. Zestawienia IMM są najbardziej miarodajne na polskim rynku, bo analizują informacje z największej ilości tytułów prasowych i stacji telewizyjnych.

- Po raz kolejny doceniono w tak dobitny sposób jakość informacji przekazywanych przez „Rzeczpospolitą”. To dla nas jasny sygnał, by nie poprzestawać na tym, co osiągnęliśmy, ale by cały czas umacniać pozycję „Rzeczpospolitej” jako wiarygodnego, profesjonalnego medium. Cieszymy się że mimo daleko idących zmian i przegrupować na rynku medialnym,  „Rzeczpospolita” jest liderem prestiżowych rankingów, tak jak ten IMM  -  mówi Bogusław Chrabota, redaktor naczelny „Rzeczpospolitej”.

Badanie wykonano na podstawie materiałów z monitoringu prasy, radio i telewizji oraz portali internetowych z wyłączeniem social media, w których pojawiały się nazwy mediów. Badanie przeprowadzono na podstawie 26 008 przekazów z mediów (materiałów prasowych, publikacji w portalach internetowych oraz programów radiowych
i telewizyjnych) z okresu od 1 do 31 lipca 2018 roku.

Więcej na: https://www.imm.com.pl/dla_mediow#/details/9d75fa56553c4b658b971fc23bb23abb