Biuro prasowe

„Rzeczpospolita” tytułem prasowym dekady

Najbardziej opiniotwórczym tytułem prasowym dekady została „Rzeczpospolita”. Według raportu Instytutu Monitorowania Mediów, w latach 2014-2023 była cytowana 199,5 tys. razy.

- News to dla każdej redakcji zobowiązanie. Zwłaszcza w epoce fakenewsa. W „Rzeczpospolitej” przykładamy szczególną wagę do tego, by ten news, podobnie zresztą jak opinie, czy wywiady spełniały najwyższe normy jakościowe. Stąd ta pozycja lidera. Ludzie to rozumieją – mówi Bogusław Chrabota, redaktor naczelny dziennika „Rzeczpospolita”.

Od lat „Rzeczpospolita” jest jednym z czołowych i szanowanych tytułów w Polsce, utrzymując dominującą pozycję pod względem liczby cytowań w mediach. Według raportu Instytutu Monitorowania Mediów z wynikiem 33 688 cytowań „Rzeczpospolita” zajęła pierwsze miejsce w rankingu ogólnym najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce w 2023 roku. W 2016 r. „Rzeczpospolita” została uhonorowana tytułem najbardziej opiniotwórczego medium dekady (źródło: Instytut Monitorowania Mediów).

Od lewej: Cezary Szymanek, zastępca redaktora naczelnego

Od lewej: Cezary Szymanek, zastępca redaktora naczelnego "Rzeczpospolitej" oraz redaktor naczelny "Parkietu", Radek Kucko, członek zarządu Gremi Media SA, Monika Ezman, członek zarządu IMM, dyrektor Centrum Zarządzania Jakością i Działu Analiz, Michał Szułdrzyński, zastępca redaktora naczelnego "Rzeczpospolitej" oraz Tomasz Pietryga, zastępca redaktora naczelnego "Rzeczpospolitej".

Gremi Media SA wydaje dzienniki „Rzeczpospolita”, „Parkiet”, a także serwisy internetowe (z których korzysta ponad 6,4 mln realnych użytkowników, Gemius Mediapanel, kwiecień 2024), takie jak rp.pl, parkiet.com, historia.uwazamrze.pl, oraz serwisy branżowe, m.in. regiony.rp.pl, zdrowie.rp.pl, edukacja.rp.pl, pieniadze.rp.pl, logistyka.rp.pl, kobieta.rp.pl czy klimat.rp.pl. Ponadto Gremi Media posiada pakiety kontrolne w spółkach e-Kiosk SA oraz Kancelarie RP sp. z o.o.