Biuro prasowe

„Rzeczpospolita” z wydaniem jubileuszowym na 100-lecie oraz kampanią „Wszystkie strony w dyskusji”

„Rzeczpospolita” obchodzi setne urodziny. 15 czerwca - dokładnie po 100 latach od publikacji pierwszego numeru dziennika – ukazało się wydanie jubileuszowe, przypominające najważniejsze wydarzenia z historii „Rzeczpospolitej”. Stulecie przydarza się niewielu, dlatego codziennie dokładamy starań, by tworzony przez nas dziennik był najlepszą szkołą myślenia obywatelskiego - mówi Bogusław Chrabota, redaktor naczelny. Wydarzenie wspiera kampania wizerunkowa pod hasłem  „Wszystkie strony w dyskusji”.

PIERWSZY NOWOCZESNY DZIENNIK W POLSCE

„Rzeczpospolita” zaczęła ukazywać się w czerwcu 1920 r. Ufundowane przez Ignacego Jana Paderewskiego pismo było pierwszym polskim nowoczesnym dziennikiem. Jego dziennikarze zabierali głos w najbardziej przełomowych i dramatycznych momentach historii Polski, m. in. podczas wojny polsko-bolszewickiej w 1920 r., walk na terenach plebiscytowych, przełomowych chwilach polskiej demokracji. Dziś wydawana przez Gremi Media SA, przygotowywana pod kierownictwem redaktora naczelnego Bogusława Chraboty, „Rzeczpospolita” jest najważniejszym opiniotwórczym dziennikiem w Polsce. 

WYDANIE JUBILEUSZOWE I OBCHODY STULECIA

Obchody stulecia są zaplanowane na cały rok. Symboliczną datą jest 15 czerwca. Tego dnia, czyli dokładnie 100 lat po ukazaniu się pierwszego numeru, zostało opublikowane specjalne wydanie „Rzeczpospolitej”. Znajdują się w nim relacje z najważniejszych momentów w historii dziennika oraz teksty autorstwa wybitnych intelektualistów, m.in. Stefana Żeromskiego, Czesława Miłosza, Gustawa Herlinga-Grudzińskiego. - Lektura publicystyki sprzed 100 lub 25 lat prowadzi do wniosków, że zmieniają się czasy, a Polacy próbują odpowiedzieć na bardzo podobne pytania: jak rządzić krajem, ile władzy oddać w czyje ręce, jak poradzić sobie z podziałami w społeczeństwie, jakie zagrożenia na nas czyhają i jak się do nich przygotować. Każda z tych dyskusji znalazła swoje odbicie na łamach „Rzeczpospolitej”. Niektóre z najbardziej aktualnych głosów przypomnimy w wydaniu jubileuszowym – dodaje redaktor naczelny Bogusław Chrabota.

Na stronie 100lat.rp.pl, w części multimedialnej, można obejrzeć materiały wideo przygotowane na stulecie oraz nagranie z udziałem redaktora naczelnego, Bogusława Chraboty. Inne jubileuszowe projekty to m.in. ranking „Najważniejsze firmy dla Polski”, cykle redakcyjne „Kobiety stulecia” oraz „Innowacje stulecia”. W ramach partnerstwa „Rzeczpospolitej” i Poczty Polskiej wyemitowano specjalny znaczek pocztowy honorujący stulecie. Projekt został wyłoniony w konkursie i będzie dostępny w limitowanej edycji od 15 czerwca. W Operze Krakowskiej planowane jest także wystawienie „Manru”, jedynej opery Ignacego Jana Paderewskiego.

CYFROWA PRZYSZŁOŚĆ

Dzisiejsza „Rzeczpospolita” to nowoczesna, multimedialna marka z silną obecnością w sferze cyfrowej. Dziennik wydawany przez Gremi Media SA jest liderem cytowań oraz wielokrotnym zwycięzcą rankingów na najbardziej opiniotwórcze medium w kraju. Każdego dnia dociera do milionów odbiorców.

- „Rzeczpospolita” to symbol niezależności, obiektywizmu i solidności, ale także najlepszych treści w cyfrowym świecie. Drogą codziennych wysiłków wprowadziliśmy ją w nowe czasy i cyfrową rzeczywistość. Zbudowaliśmy wysoką wartość dla inwestorów, partnerów biznesowych oraz czytelników. Naszą ambicją jest tworzenie treści, które będą dostępne wszędzie i pod wieloma postaciami, w zależności od tego, jaki sposób obcowania z gazetą wybierze czytelnik – mówi Tomasz Jażdżyński, prezes zarządu.

Dziennik w wersji drukowanej jest najchętniej wybieraną prenumeratą, serwis rp.pl plasuje się w czołówce stron w kategorii Biznes, Finanse, Prawo. Od 2009 roku działa Rzeczpospolita TV, a od 2019 są nagrywane podcasty (Rzeczpospolita Rozmowy i Rzeczpospolita Audycje).

KAMPANIA STULECIA

Obchodom stulecia towarzyszy kampania wizerunkowa realizowana pod hasłem „Od 100 lat każda strona Rzeczpospolitej to strona w dyskusji o tym, co ważne”. – W ten sposób nawiązujemy do najważniejszych wartości, które towarzyszą dziennikarzom „Rzeczpospolitej” od samego początku: obiektywizmu i pokazywania rzeczywistości z wielu perspektyw – mówi Cezary Piernikowski, dyrektor działu marketingu.

W wizerunkowym spocie w symboliczny sposób główną rolę odgrywają strony „Rzeczpospolitej” - to na ich łamach od 100 lat toczy się dyskusja o najważniejszych tematach w kraju i na świecie. Spot rozpoczynają słowa  Abp. Teodorowicza, wypowiedziane podczas poświęcenia redakcji 14 czerwca 1920 roku.

Działania marketingowe obejmują m. in. kampanię w mediach własnych („Rzeczpospolita”, „Parkiet”), telewizji (TVN, Polsat), radio (RMF FM, Radio Zet),VOD (Ipla, Player) na portalu Interia.pl oraz nośnikach outdoorowych (Cityboard).

Kampania stulecia to dla nas najważniejsze wydarzenie roku i nie mogło zabraknąć akcji specjalnych. 15 czerwca na ulicach Warszawy można spotkać tradycyjnych gazeciarzy rozdających wydanie jubileuszowe. Zaplanowaliśmy też limitowaną dystrybucję dwóch wyjątkowych egzemplarzy dziennika: pierwszego wydania z 1920 roku oraz jubileuszowego z 15 czerwca 2020 – dodaje Cezary Piernikowski.

Za koncepcję, realizację oraz dobór mediów odpowiada dział marketingu Gremi Media.