Biuro prasowe

Salon „Rzeczpospolitej” promuje polskie wzornictwo podczas Forum Ekonomicznego w Karpaczu

Tegoroczne XXXIII Forum Ekonomiczne w Karpaczu, odbywające się w dniach 3-5 września 2024 roku, stało się miejscem wyjątkowej współpracy pomiędzy "Rzeczpospolitą" a Instytutem Wzornictwa Przemysłowego (IWP). W ramach tego prestiżowego wydarzenia, które gromadzi liderów biznesu, polityki i nauki z całego świata, stworzono unikalną przestrzeń. Jest to jedyna tego rodzaju kooperacja, łącząca polskie wzornictwo z miejscem przeznaczonym na strategiczne dyskusje o przyszłości gospodarki i społeczeństwa.

Projekt Salonu „Rzeczpospolitej” pod nazwą „Przepływ” to coś więcej niż tylko nowa aranżacja wnętrza. „To doświadczenie wizualne, które oddaje energię i dynamikę miejsca, gdzie spotykają się idee i ludzie” – wyjaśnia Dorota Pawiłowska, Head of Art and Design z działu marketingu Gremi Media SA. Koncepcja opiera się na płynnych liniach i formach, symbolizujących przepływ myśli, idei i energii pomiędzy uczestnikami Forum. Przestrzeń została zaprojektowana tak, aby inspirować do twórczej wymiany myśli, dialogu i refleksji nad kluczowymi wyzwaniami, przed którymi stoi współczesny świat – dodaje.

Instytut Wzornictwa Przemysłowego, mający ponad siedemdziesięcioletnie doświadczenie w promowaniu polskiego designu, odegrał kluczową rolę w doborze marek i twórców, którzy najlepiej reprezentują połączenie tradycji z nowoczesnością w polskim wzornictwie. „Naszym celem było pokazanie, że polski design nie tylko łączy tradycję z nowoczesnością, ale również jest gotowy, aby sprostać wymaganiom współczesnego świata biznesu” – podkreśla Małgorzata Wójcik, Dyrektor Departamentu Naukowo-Badawczego IWP.

Stworzenie przestrzeni do dialogu pomiędzy twórcami a biznesem było jednym z kluczowych elementów tej współpracy, co doskonale wpisuje się w misję „Rzeczpospolitej”. „Forum Ekonomiczne to idealne miejsce, by zainicjować dialog między twórcami a światem biznesu. Współpraca z IWP pozwoliła nam wyeksponować wyzwania i możliwości polskiego wzornictwa na arenie międzynarodowej” – dodaje Milena Ostólska, Head of Brands z działu marketingu Gremi Media SA.

Podczas trzydniowego Forum, Salon „Rzeczpospolitej” stanie się centralnym punktem nie tylko do spotkań liderów biznesu, polityki i nauki, ale również miejscem, gdzie będzie można odkryć świat polskiego designu i sztuki w jego najlepszej formie. To przestrzeń, która inspiruje do nowych, kreatywnych rozwiązań, jednocześnie ukazując potencjał polskiego wzornictwa jako integralnej części globalnego rynku – podkreśla Cezary Piernikowski, Dyrektor marketingu w Gremi Media SA.

Gremi Media SA wydaje dzienniki „Rzeczpospolita”, „Parkiet”, a także prowadzi serwisy internetowe, z których średnio miesięcznie korzysta ponad 6 mln realnych użytkowników (dane za pierwsze półrocze 2024 r. wg. Badania Mediapanel/Gemius PBI). W skład portfolio serwisów wchodzą między innymi: rp.pl, parkiet.com, historia.uwazamrze.pl, oraz liczne serwisy branżowe, takie jak regiony.rp.pl, zdrowie.rp.pl, edukacja.rp.pl, pieniadze.rp.pl, logistyka.rp.pl, kobieta.rp.pl czy klimat.rp.pl. Gremi Media posiada także pakiety kontrolne w spółkach e-Kiosk SA oraz Kancelarie RP sp. z o.o.