Biuro prasowe
Michał Szułdrzyński staje na czele „Rzeczpospolitej". Dotychczasowy pierwszy zastępca redaktora naczelnego dziennika „Rzeczpospolitej” i redaktor naczelny serwisu rp.pl będzie pełnił funkcję redaktora naczelnego „Rzeczpospolitej”. Bogusław Chrabota nie rozstaje się z wydawnictwem, obejmie nowo utworzoną funkcję redaktora naczelnego grupy medialnej, wydawcy m.in. „Rzeczpospolitej”.
– To wielki zaszczyt, ale też olbrzymie zobowiązanie – mówi Michał Szułdrzyński. – Wierzę, że przed „Rzeczpospolitą” i rp.pl jest wielka przyszłość, która wymaga jednak dokończenia budowy inspirowanego danymi newsroomu. Jej rozpoczęcie kilka lat temu powierzyli mi Bogusław Chrabota i Maciej Maciejowski, prezes Gremi Media. Objęcie stanowiska redaktora naczelnego nie jest więc rewolucją, ale kontynuacją wybranego kierunku: tworzenia nowoczesnego, cyfrowego medium, docierającego do profesjonalistów, ale też wszystkich osób ciekawych świata i zaproponowania im doświadczenia dostępu w jednym miejscu do najważniejszych informacji, wyselekcjonowanych spośród informacyjnego zgiełku, dostępu do tego, co istotnie zmienia nasz świat, do analizy trendów, ale też i szerszego kontekstu zdarzeń – mówi Szułdrzyński. – Najważniejsze jest jednak dokończenie procesu cyfryzacji, praca nad angażowaniem użytkowników oraz walka o subskrybentów cyfrowych – podkreśla.
Nowy redaktor naczelny chce, by „Rzeczpospolita” umocniła swój profesjonalny, gospodarczo-prawny charakter, zachowując prestiż związany z opiniotwórczością.
Jak tłumaczy Maciej Maciejowski, prezes Gremi Media: „Michał jest doświadczonym i utytułowanym dziennikarzem, a przy tym wszystkim kierował dotychczas serwisem rp.pl i bardzo sprawnie budował cyfrowy newsroom. Objęcie przez niego roli redaktora naczelnego gwarantuje ciągłość i dalszy rozwój naszej redakcji. Bogusław, który nadal będzie publikował w ‘Rzeczpospolitej’, wesprze nas w rozwoju oferty wydawniczej, poszerzeniu portfolio. Wydawnictwo zawdzięcza mu ustabilizowanie i sformatowanie ‘Rzeczpospolitej’, która jest najbardziej opiniotwórczym dziennikiem dekady”.
Bogusław Chrabota, który kierował „Rzeczpospolitą” przez ostatnie 13 lat, uważa zmianę za naturalną. – Przed mediami w rzeczywistości cyfrowej stoją wielkie wyzwania, którym najlepiej sprostają przedstawiciele młodszych pokoleń. Moje pokolenie budowało media po komunizmie, dziś przed rynkiem nowe wyzwania. – mówi. – Będę nadal wspierać „Rzeczpospolitą”, pozostanę też autorem, ale na nowym stanowisku chcę się skupić na pracy koncepcyjnej na rzecz Gremi Media, na co brak czasu przy bieżącym zarządzaniu „Rzepą” - dodaje Chrabota.
Michał Szułdrzyński z „Rzeczpospolitą” związany jest od 16 lat. Ukończył studia magisterskie i doktoranckie (bez doktoratu) na Wydziale Filozoficznym Uniwersytetu Jagiellońskiego, oraz Leadership Academy for Poland. Jest zdobywcą nagrody Grand Press za rok 2016 w kategorii Publicystyka za tekst o roli transferów socjalnych w budowie nowej klasy średniej przez ówczesny rząd Prawa i Sprawiedliwości. Michał Szułdrzyński opisuje i interesuje się polityką krajową i międzynarodową ze szczególnym uwzględnieniem europejskiej, rewolucją technologiczną i komunikacyjną, a także wpływem nowoczesnych technologii na życie ekonomiczne, społeczne i polityczne.
Jest autorem książki opisującej proces radykalizacji tożsamościowej i populistycznej prawicy jako skutku kryzysu ekonomicznego i przemian cyfryzacyjnych w komunikacji („Prawica dla opornych”, Wydawnictwo RM, 2023).
„Rzeczpospolita” jest liderem opiniotwórczości w Polsce, od lat plasując się w czołówce najczęściej cytowanych mediów w kraju. Według raportu Instytutu Monitorowania Mediów, z wynikiem 33 688 cytowań, „Rzeczpospolita” zajęła pierwsze miejsce w rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce w 2023 roku. Została także uznana za najbardziej opiniotwórczy tytuł prasowy dekady. Gremi Media SA wydaje dzienniki „Rzeczpospolita”, „Parkiet”, a także prowadzi serwisy internetowe, z których średnio miesięcznie korzysta ponad 6 mln realnych użytkowników (dane za pierwsze półrocze 2024 r. wg. Badania Mediapanel/Gemius PBI). W skład portfolio serwisów wchodzą między innymi: rp.pl, parkiet.com, historia.uwazamrze.pl, oraz liczne serwisy branżowe, takie jak regiony.rp.pl, zdrowie.rp.pl, edukacja.rp.pl, sukces.rp.pl, moto.rp.pl, cyfrowa.rp.pl, kobieta.rp.pl czy klimat.rp.pl. Gremi Media posiada także pakiety kontrolne w spółkach e-Kiosk SA oraz Kancelarie RP sp. z o.o.
Gremi Media SA wydaje dzienniki „Rzeczpospolita”, „Parkiet”, a także prowadzi serwisy internetowe, z których średnio miesięcznie korzysta ponad 6 mln realnych użytkowników (dane za pierwsze półrocze 2024 r. wg. Badania Mediapanel/Gemius PBI). W skład portfolio serwisów wchodzą między innymi: rp.pl, parkiet.com, historia.uwazamrze.pl, oraz liczne serwisy branżowe, takie jak regiony.rp.pl, zdrowie.rp.pl, edukacja.rp.pl, sukces.rp.pl, moto.rp.pl, cyfrowa.rp.pl, kobieta.rp.pl czy klimat.rp.pl. Gremi Media posiada także pakiety kontrolne w spółkach e-Kiosk SA oraz Kancelarie RP sp. z o.o.
- Gremi Media SA
- Rzeczpospolita
- rp.pl
- Parkiet
- parkiet.com
e-mail: [email protected]