Biuro prasowe
Wydawca „Rzeczpospolitej” podsumował rozwój liczby subskrypcji cyfrowych w pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku. Zwiększone zainteresowanie wiarygodnymi treściami spowodowane wybuchem wojny Rosji z Ukrainą doprowadziło do skokowego wzrostu ich liczby.
W drugiej połowie minionego roku Gremi Media SA zakończyła pierwszy etap szeroko zakrojonej transformacji technologicznej poprzez uruchomienie portalu rp.pl powiązanego z dziennikiem „Rzeczpospolita” i opartego na nowym systemie zarządzania treścią. Pozwoliło to, wraz z wdrożonymi wcześniej nowymi systemami e-commerce i paywall, na rozszerzenie oferty produktowej o dostępy do informacyjnej witryny internetowej z płatnościami w systemie autoodnawialnym. Wzbogacono w ten sposób portfolio produktów dodając ofertę dla użytkownika indywidualnego obok oferowanych wcześniej biznesowych pakietów okresowych zapewniających dostęp do pełnych treści eksperckich na znacznie wyższym poziomie cenowym.
Konflikt zbrojny za wschodnią granicą Polski istotnie zwiększył zainteresowanie użytkowników indywidualnych wiarygodnymi treściami wysokiej jakości z godnych zaufania źródeł. Doprowadziło to do skokowego wzrostu liczby aktywnych płatnych pakietów w systemie autoodnawialnym aż o 49,2% w pierwszym kwartale bieżącego roku. Tym samym stały się one liczniejsze od oferowanych od wielu lat pakietów w modelu okresowym. Liczba wszystkich dostępów do witryny rp.pl wzrosła w pierwszych trzech miesiącach o 34,4%, a globalna liczba subskrypcji cyfrowych obejmujących również pełne e-wydania dziennika „Rzeczpospolita” była na koniec marca wyższa o 16,4% od grudnia 2021 r.
- Nie ścigamy się z konkurencją na bezwzględne liczby subskrypcji cyfrowych. Nie sprzedajemy ich w pakietach, nie stosujemy ekwiwalentów reklamowych i nie dodajemy do innych produktów. Rzeczpospolita jest produktem premium, a nasze gotówkowe ARPU w minionym roku wynosiło dzięki temu kilkadziesiąt, a nie kilka złotych miesięcznie. Pierwszy kwartał pokazuje z kolei, że zainteresowanie wiarygodnymi treściami rośnie również wśród indywidualnych użytkowników i przekłada się na popularność naszych nowych masowych produktów. – powiedział Tomasz Jażdżyński, prezes zarządu Gremi Media SA. - W minionym roku udział przychodów z produktów cyfrowych i reklamy internetowej osiągnął w wydawnictwie poziom 40%, a w grupie kapitałowej przekroczył 45%. Nowa oferta dla indywidualnego odbiorcy pomoże nam dynamicznie zwiększać ten udział w kolejnych latach. – dodał.
- Gremi Media SA
- Rzeczpospolita
- rp.pl
- Parkiet
- parkiet.com
e-mail: [email protected]