Biuro prasowe

e-Kiosk S.A.: skokowy wzrost zysku w I półroczu br., większe przychody gotówkowe

Zysk netto spółki e-Kiosk S.A., największego dystrybutora e-prasy w Polsce (Grupa Gremi Media S.A.) wyniósł w I półroczu 2019 roku 827 tys. zł - to ponad 900 tys. złotych więcej, niż w I półroczu ubiegłego roku. O 450 tys. złotych wzrosły przychody gotówkowe - wyniosły one w I półroczu br. 5,04 mln zł. Spółka zanotowała też zysk EBIDTA, który w pierwszych 6 miesiącach 2019 roku wyniósł 1,23 mln zł przy 582 tys. zł rok wcześniej.

- Bardzo cieszymy się z wyników za sześć miesięcy, bo pokazuje to, że wysiłek włożony w proces optymalizacji kosztów w spółce, rozpoczęty w czwartym kwartale 2018 r. przynosi pożądane owoce. Sukcesywnie realizujemy program zwiększania efektywności wszystkich kanałów dystrybucji, za co należą się szczególne podziękowania całemu zespołowi. Jesteśmy na etapie wprowadzania bardzo ważnych i dużych projektów w spółce, mówi Łukasz Piela, prezes e-Kiosk. S.A.

e-Kiosk S.A. kontynuuje działania skoncentrowane na wdrożeniu nowego systemu CRM (customer-relationship management). System polega na wprowadzeniu ułatwień w zakupie produktów, szybszym dostarczaniu treści i budowie nowej oferty produktowej w oparciu o specjalne rozwiązania, które są dostępne na każdym urządzeniu mobilnym i stacjonarnym. W tej chwili trwa faza finalnych testów systemu.

Spółka kontynuuje również prace w kierunku wypracowania nowych mechanizmów e-commerce oraz w pełni transparentnego rozwiązania umożliwiającego zarządzanie szerokim katalogiem publikacji elektronicznych. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom wydawców prasowych e-Kiosk finalizuje także prace w zakresie wdrożenia automatycznego i ujednoliconego systemu raportowania sprzedaży ze zdywersyfikowanych kanałów dystrybucji.

Wraz z końcem drugiego kwartału Spółka przygotowała też do komercjalizacji projekt „Get Licensed”, dofinansowany w ramach funduszu Google Digital News Initiative. To ogólnodostępna platforma dla twórców, wydawców oraz nabywców służąca do zdalnej sprzedaży licencji na publikację treści dziennikarskich z wielu źródeł. Opracowano założenia kampanii marketingowej i plan komunikacji z wydawcami. Trwają finalne testy systemu przed pierwszym komercyjnym uruchomieniem w serwisie www.parkiet.com.

E-Kiosk S.A. jest największym dystrybutorem e-prasy w Polsce, który skupia w jednym miejscu zarówno katalog e-prasy, ebooków jak i audiobooków. Celem spółki jest udostępnienie pełnej oferty publikacji, periodyków i książek w wersji cyfrowej. E-Kiosk rozwija też dystrybucję oprogramowania i świadczy usługi e-commerce dla wydawnictw. Do spółki należą brandy: eKiosk.pl, eGazety.pl, Nexto.pl, ComPress oraz eContentLAB.pl.

Spółka realizuje ciągły rozwój platform dystrybucyjnych oraz rozbudowę katalogu i oferty, co wpływa korzystnie na budowanie przychodów w oparciu o najpełniejsze na rynku portfolio cyfrowych treści oraz dynamiczny rozwój sieci partnerskiej. Obecny katalog produktów elektronicznych, jakie e-Kiosk S.A. oferuje klientom obejmuje ponad 60 tys. pozycji (ebooki, audiobooki oraz eprasa).