Biuro prasowe

E-Kiosk: Zysk netto 11 proc. w górę

W trzecim kwartale 2021 roku firma e-Kiosk (kontrolowana przez Gremi Media), do której należą platformy eKiosk.pl, eGazety.pl i Nexto.pl z prasą cyfrową i ebookami oraz agencja marketingowa eContentLAB.pl, osiągnęła wzrost zysku netto o 11 proc. w stosunku do analogicznego okresu w ubiegłym roku, osiągając poziom 896 tys. zł. Przychody ze sprzedaży w raportowanym okresie wyniosły 3 008 tys. zł wobec 2 938 tys. zł rok wcześniej.

E-Kiosk SA w trzecim kwartale kontynuował wzrostowy trend kluczowych wskaźników finansowych. W sumie po trzech kwartałach Spółka wypracowała zysk netto wysokości 2 859 tys. zł oraz przychody ze sprzedaży na poziomie 9 187 tys. zł. Jest to wzrost o odpowiednio 22 proc i 7 proc w porównaniu do analogicznego okresu w roku 2020.

- Trzeci kwartał to w naszym wykonaniu konsekwentne poszerzanie oferty produktowej i działania marketingowe ukierunkowane na pozyskanie nowych czytelników. Na pewno cieszy nasza aktywność na OFF Country Club w Katowicach oraz nowi wydawcy w portfolio. Procentuje także systematyczność i konsekwencja w polityce finansowej. Patrząc na wyniki, które wypracowaliśmy po trzech kwartałach jestem dobrej myśli.  Wierzę, że w tym roku zrealizujemy nasze kluczowe założenia - komentuje Łukasz Piela, prezes zarządu e-Kiosk S.A.

E-Kiosk nawiązał współpracę z czterema nowymi wydawcami: Telekom Media, Wydawnictwo GM, Medlife Consulting oraz London Wall Publishing a należąca do E-Kiosk marka Nexto (księgarnia internetowa z audiobookami, e-bookami i e-prasą) była patronem Księgarni Literackiej w ramach tegorocznej edycji OFF Country Club w  Katowicach. Od 6 do 8 sierpnia w specjalnie zaaranżowanym namiocie odbyły się spotkania ze znanymi pisarzami, koncerty, performanse i dyskusje. Podczas festiwalu promowano produkty z portfolio marki.

Ponadto e-Kiosk podpisał umowy o współpracy m.in. z Polską Agencją Prasową, Centralnym Portem Komunikacyjnym, Instytutem Europy Środkowej oraz Miejskim Przedsiębiorstwem Komunikacyjnym w Poznaniu.

Spółka informuje również, że należąca do spółki agencja eContentlab zrealizowała kolejną konferencję hybrydową. Tym razem mowa o międzynarodowej konferencji „2021 CFA Society Poland Annual Conference”. Agencja odpowiadała za multimedialną stronę wydarzenia. Konferencje multimedialne promowane przez agencję po wybuchu pandemii mają swoich stałych odbiorców pośród klientów biznesowych spółki.

E-Kiosk S.A. jest największym dystrybutorem e-prasy w Polsce, który skupia w jednym miejscu zarówno katalog e-prasy, ebooków jak i audiobooków. Celem spółki jest udostępnienie pełnej oferty publikacji, periodyków i książek w wersji cyfrowej. E-Kiosk rozwija też dystrybucję oprogramowania i świadczy usługi e-commerce dla wydawnictw. Do spółki należą brandy: eKiosk.pl, eGazety.pl, Nexto.pl oraz eContentLAB.pl.