Biuro prasowe

Grupa Gremi Media z coraz większym zyskiem i wzrostem EBITDA

Grupa Gremi Media S.A w trzecim kwartale 2019 roku kolejny raz zanotowała znaczący wzrost zysku EBITDA, który wyniósł 5,01 mln złotych, czyli o niemal 40 proc. więcej, niż w analogicznym okresie ubiegłego roku (3,6 mln zł).  Zysk netto Grupy wyniósł 3,31 mln złotych, czyli niemal dwukrotnie więcej, niż w trzecim kwartale ubiegłego roku (1,75 mln złotych).

Imponujące wzrosty widać też w ujęciu minionych trzech kwartałów. Między styczniem i wrześniem Grupa Gremi S.A. osiągnęła ponad dwukrotny wzrost zysku netto (z 5,79 do 12,62 mln złotych) oraz ponad 60-procentowy wzrost zysku EBITDA w porównaniu do tego samego okresu w 2018 r. Zarówno w ujęciu trzech kwartałów, jak i minionego kwartału Grupa zanotowała kilkuprocentowy wzrost przychodów ze sprzedaży.  

- Cieszy nas ciągła poprawa wyników. Nie mam najmniejszych wątpliwości, że jest to bezpośredni efekt realizowanej od prawie dwóch lat transformacji cyfrowej wydawnictwa. W dzisiejszych czasach należy szybko reagować na wszelkie zmiany i trendy w świecie mediów. My staramy się to robić jak najlepiej i sukcesywnie rozszerzamy portfolio produktów cyfrowych, uważnie obserwując ich potencjał pod kątem rentowności, mówi Tomasz Jażdżyński, prezes zarządu Gremi Media S.A.

  Wyniki skonsolidowane Gremi Media SA
  [tys. PLN]    III kwartał 2019      III kwartał 2018                          zmiana 
  Przychody ze sprzedaży ogółem 25 864   24 248   6,7% 
  EBITDA 5 014   3 611   38,9% 
  Zysk Netto 3 316   1 751   89,4% 
  Wyniki skonsolidowane Gremi Media SA
  [tys. PLN]  I-III kwartał 2019   I-III kwartał 2018                         zmiana 
  Przychody ze sprzedaży ogółem 78 358   74 471   5,2% 
  EBITDA 16 142   9 886   63,3% 
  Zysk Netto 12 627   5 795   117,9% 

Dzięki udanej transformacji cyfrowej sukcesywnie rośnie też liczba użytkowników serwisów internetowych Grupy Gremi. Według najnowszych danych Gemius/PBI w październiku serwisy rp.pl oraz parkiet.com odwiedziła rekordowa liczba prawie 4,7 mln użytkowników.

„Flagowy” serwis Grupy rp.pl miał w październiku 4,6 mln użytkowników, czyli o 34,8 proc. więcej, niż w ubiegłym roku (3,4 mln) oraz 22 mln odsłon, czyli aż o 63,2 proc. więcej, niż w analogicznym okresie 2018 roku. Wśród najchętniej odwiedzanych serwisów w kategorii Biznes Finanse Prawo znów zajął miejsce na podium, ustępując wprawdzie Money. pl (Grupa WP) oraz BusinessInsider.com. pl (Grupa RAS Polska), ale jako jedyny z tej trójki utrzymał tendencję wzrostową w porównaniu z zeszłym rokiem (Money.pl i BusinessInsider.pl straciły użytkowników). Rp.pl wyprzedził natomiast między innymi konkurencyjne serwisy gazetaprawna.pl i infor.pl (Grupa Infor PL). Skokowo wzrosła też liczba użytkowników rp.pl korzystających z urządzeń mobilnych (67 proc. do 3,2 mln).

  TOP 5 serwisów z kategorii Biznes Finanse Prawo (RU)        10.2018            10.2019   dynamika % 
  money.pl / Biznes, finanse, prawo 6 996 971   6 949 461   -0,7% 
  Grupa RAS Polska-businessinsider.com.pl 5 393 783   5 043 675   -6,5% 
  Grupa Gremi Media-rp.pl 3 425 270    4 615 707   34,8% 
  wp.pl / Biznes, finanse, prawo 3 610 708   4 545 051   25,9% 
  Grupa Gazetaprawna.pl-infor.pl 4 187 902   4 207 284   0,5% 

Gremi Media S.A. wydaje „Rzeczpospolitą”, „Parkiet”, miesięcznik „Uważam Rze Historia” i ich serwisy internetowe. Ponadto posiada pakiet kontrolny w spółce e-Kiosk S.A. i 47 proc. w spółce MMC Conferences S.A., organizującej konferencje biznesowe.