Biuro prasowe

Łukasz Piela za Piotra Łyska na czele e-Kiosku

Łukasz Piela od 23 sierpnia będzie pełnił stanowisko prezesa spółki e-Kiosk S.A, największego w Polsce dystrybutora e-prasy. Taka jest decyzja większościowego akcjonariusza - spółki Gremi Media S.A.  Piela zastąpi Piotr Łyska, który przechodzi do rady nadzorczej e-Kiosk S.A. w miejsce odwołanej Marii Wysockiej.

Łukasz Piela pracuje w e-Kiosku od 2010 roku, był dyrektorem handlowym spółki, od stycznia 2017 roku jest jej dyrektorem zarządzającym, a od października ub. r. również wiceprezesem. Rozwijał m. in. egazety.pl, jeden z brandów Spółki oraz nadzorował przejęcie przez e-Kiosk S.A księgarni cyfrowej Nexto.pl w październiku 2014 r. Z rynkiem mediów związany jest od 15 lat. W latach 2003 - 2008 pracował w firmie Newton Media, będącej liderem rynku analiz i monitorowania mediów w Europie Środkowej. W latach 2008-2010 związany z Polską Telefonią Cyfrową (obecnie T-Mobile Polska). Ukończył politologię na Uniwersytecie im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.

- Łukasz dał się poznać jako sprawny menedżer, posiadający dużą znajomość rynku e-prasy- jego odbiorców, trendów. Od dłuższego czasu kieruje operacyjnie spółką, będąc jej dyrektorem zarządzającym, więc decyzja
o wyborze na prezesa była naturalna. Jestem przekonany, że dzięki Łukaszowi e-Kiosk będzie nadal wzmacniał swoją pozycję na rynku e-wydań
, mówi Tomasz Jażdżyński, prezes zarządu Gremi Media S.A.

Do E-Kiosku należą platformy eKiosk.pl, Nexto.pl i eGazety.pl, w których można kupować cyfrowe wersje czasopism oraz e-booki. Obecnie e-Kiosk oferuje klientom prawie 290 tys. pozycji.

- eKiosk niezmiennie pozostaje liderem segmentu prasy cyfrowej, który wciąż jest rynkiem perspektywicznym. Posiadamy prawie 30 proc. łącznego udziału dystrybucji treści cyfrowych - to prawie tyle, ile wydawcy realizują własnymi kanałami. Zaktualizowaliśmy właśnie 5-letnią strategię spółki, która pozwoli na zaoferowanie naszym klientom nowoczesnych rozwiązań, takich jak np. projekt Get Licensed - narzędzie do automatyzacji obsługi sprzedaży licencji do treści dla wydawców, mówi Łukasz Piela. 

W drugim kwartale 2018 r. przychody e-Kiosku ze sprzedaży wzrosły o 21,86 proc., a sprzedaż gotówkowa o 59,76 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Zysk netto w tym okresie wyniósł 372 tys. zł - o 357 tys. zł więcej w porównaniu do analogicznego okresu w 2017 r.