Biuro prasowe

Ponad siedemdziesięciu wybitnych ekspertów ekonomicznych w Panelu Ekonomistów rp.pl. Przed wyborami ocenią pomysły gospodarcze

Wydawany przez „Rzeczpospolitą” serwis klubekspertów.rp.pl od 4 września dostępny jest w nowej odsłonie. Jego celem jest pokazanie pełnego spektrum opinii na tematy ważne dla rozwoju polskiej gospodarki. Do projektu „Rzeczpospolita” zaprosiła ponad 70 wybitnych polskich ekonomistów.

Serwis klubekspertow.rp.pl prezentuje pełne spektrum poglądów na kluczowe dla rozwoju polskiej gospodarki tematy. Do udziału w tym projekcie „Rzeczpospolita” zaprosiła ponad 70 wybitnych ekonomistów z różnych pokoleń i ośrodków akademickich (także z prestiżowych uczelni zagranicznych) i o różnorodnych zainteresowaniach badawczych. To zarówno naukowcy z dużym doświadczeniem i niekwestionowanym dorobkiem, którzy od lat uczestniczą w kształtowaniu polskiej polityki ekonomicznej, jak i wyróżniający się młodzi ekonomiści, których „Rzeczpospolita” chce promować i włączać do debaty publicznej. 

Uczestników panelu eksperckiego „Rzeczpospolita” cyklicznie prosi o opinie i komentarze dotyczące aktualnych zagadnień z zakresu szeroko rozumianej polityki gospodarczej. Takie badania opinii cenionych ekonomistów pozwalają na recenzowanie wszelkich pomysłów, które pojawiają się w debacie publicznej, oraz wysuwanie nowych. Tworząc takie forum wymiany idei, „Rzeczpospolita” pokazuje, że jest medium bezstronnym, zainteresowanym wielostronnym spojrzeniem na proponowane w Polsce zmiany gospodarcze i społeczne, prezentującym wszystkie odcienie współczesnej ekonomii.    

W nowej odsłonie serwis nie tylko omawia wyniki badań opinii ekonomistów, ale dodatkowo prezentuje wizytówki współpracujących z serwisem naukowców. Użytkownicy mogą poznać współpracujących z „Rzeczpospolitą” ekspertów, dowiedzieć się, gdzie pracują i jakie prowadzą badania. Jest to okazja do zapoznania się z ich poglądami na tematy gospodarcze oraz komentarzami dotyczącymi różnych tez stawianych w ramach panelu. 

Panel ekonomistów inspirowany jest przedsięwzięciem, które z powodzeniem od 2011 r. realizuje Inicjatywa na rzecz Globalnych Rynków przy Booth School of Business (część Uniwersytetu Chicagowskiego).

„Rzeczpospolita” jest liderem opiniotwórczości w Polsce, od wielu lat znajdując się w czołówce najczęściej cytowanych mediów w kraju. Według najnowszego raportu Instytutu Monitorowania Mediów w lipcu br. z wynikiem 3184 cytowań, ponownie zajęła pierwsze miejsce w rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce.

Gremi Media SA wydaje dzienniki „Rzeczpospolita”, „Parkiet”, „Sport”, miesięcznik „Historia Uważam Rze”, a także serwisy internetowe, tj. rp.pl, parkiet.com, sportdziennik.com, historia.uwazamrze.pl, oraz serwisy branżowe, m.in.: kobieta.rp.pl, regiony.rp.pl, zdrowie.rp.pl, edukacja.rp.pl, pieniądze.rp.pl, logistyka.rp.pl czy klimat.rp.pl. Ponadto posiada pakiety kontrolne w spółkach e-Kiosk SA oraz Kancelarie RP sp. z o.o.