Biuro prasowe

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym tytułem prasowym 2019 roku

„Rzeczpospolita” była najczęściej cytowanym medium prasowym w ubiegłym roku, wynika z najnowszego rankingu Instytutu Monitorowania Mediów. W 2019 roku na informacje dziennika powoływano się aż 29 074 razy, co dało „Rzeczpospolitej” trzecie miejsce w całym rankingu cytowalności, tuż za największymi portalami informacyjnymi - Onet.pl i Wirtualną Polską.  „Rzeczpospolita” powtórzyła ten sukces drugi rok z rzędu.

„Rzeczpospolita” regularnie wygrywa w rankingach opiniotwórczości IMM. W latach 2016 i 2017 dziennik zdobył pierwsze miejsce w całym rankingu i został uznany za najbardziej opiniotwórcze medium dekady 2003-2013. Zestawienia IMM są najbardziej miarodajne na polskim rynku - analizują największą ilość tytułów prasowych i stacji telewizyjnych.

- „Rzeczpospolita” wciąż jest postrzegana przez szeroką opinią publiczną jako medium niezwykle rzetelne, przekazujące wyłącznie sprawdzone informacje. Jesteśmy postrzegani jako eksperci w wielu dziedzinach, więc jesteśmy odbierani jako godni zaufania. Bardzo nas to cieszy i wciąż motywuje do dalszej pracy, mówi Bogusław Chrabota, redaktor naczelny „Rzeczpospolitej”.

Badanie IMM przeprowadzono na podstawie 464 920 przekazów z monitoringu wycinków prasowych, publikacji w portalach internetowych oraz programów radiowych i telewizyjnych, w których pojawiały się nazwy mediów prasowych, portali internetowych; stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów z okresu od 1 stycznia do 31 grudnia 2019 r.

Spółka Gremi Media S.A. wydaje dzienniki „Rzeczpospolita”, „Parkiet”, miesięcznik „Uważam Rze Historia” i ich serwisy internetowe. Ponadto posiada pakiet kontrolny w spółce e-Kiosk S.A. i 47 procent w spółce MMC Conferences S.A., organizującej konferencje biznesowe.