Biuro prasowe

„Rzeczpospolita" od pięciu miesięcy najbardziej opiniotwórczym tytułem prasowym

„Rzeczpospolita” została uznana przez Instytut Monitorowania Mediów za najczęściej cytowane medium prasowe w październiku 2019 roku. Od czerwca nieprzerwanie „Rzeczpospolita” wygrywa w kategorii najbardziej opiniotwórczego tytułu prasowego w prestiżowym rankingu IMM, wyprzedzając między innymi „Gazetę Wyborczą” i „Dziennik Gazetę Prawną”.

Na informacje „Rzeczpospolitej” w minionym miesiącu powoływano się aż 3382 razy. Wśród najbardziej opiniotwórczych mediów w rankingu IMM "Rzeczpospolita" zajęła drugie miejsce. Liderem notowania był portal Onet.pl, na trzecim miejscu znalazł się portal WP.pl.

 „Rzeczpospolita” regularnie wygrywa w rankingach opiniotwórczości IMM. Dziennik został uznany za najbardziej opiniotwórczy tytuł prasowy w 2018 roku, a w latach 2016 i 2017 zdobył pierwsze miejsce w całym rankingu. Zestawienia IMM są najbardziej miarodajne na polskim rynku - analizują największą ilość tytułów prasowych i stacji telewizyjnych.

- Mimo niesamowitego tempa zmian na rynku medialnym „Rzeczpospolita” jest cały czas postrzegana jako medium, które przekazuje informacje w sposób bardzo rzetelny. Powoływanie się tak często na wiadomości naszych dziennikarzy świadczy o tym, że jesteśmy wiarygodni i profesjonalni, co szczególnie cieszy w erze uproszczeń, fake newsów i generalnie mniejszego zaufania do mediów. To bardzo zobowiązujące i dodaje nam energii do dalszej pracy, mówi Bogusław Chrabota, redaktor naczelny „Rzeczpospolitej”.

Spółka Gremi Media S.A. wydaje dzienniki „Rzeczpospolita”, „Parkiet”, miesięcznik „Uważam Rze Historia” i ich serwisy internetowe. Ponadto posiada pakiet kontrolny w spółce e-Kiosk S.A. i 47 procent w spółce MMC Conferences S.A., organizującej konferencje biznesowe.