Biuro prasowe

„Rzeczpospolita” startuje z cyklem podcastów - nowy serwis, kanały i autorskie formaty

„Rzeczpospolita Rozmowy” i „Rzeczpospolita Audycje” - dwa nowe kanały z rozmowami z politykami, ludźmi biznesu, sportu, lekarzami i prawnikami są już dostępne w formie podcastów na nowym serwisie „Rzeczpospolitej” podcasty.rp.pl. Specjalnie w tym celu „Rzeczpospolita” uruchomiła drugie studio.

Na kanale „Rzeczpospolita Rozmowy”, który działa od kilku tygodni trzy razy dziennie od poniedziałku do piątku, udostępniane są 15-minutowe podcasty zrealizowane na podstawie prowadzonych na żywo rozmów w telewizyjnym studiu „Rzeczpospolitej”. Gotowe do odsłuchania podcasty pojawiają się już w ciągu kilkunastu minut od zakończenia rozmowy na żywo. Wywiady podzielone są na trzy kategorie tematyczne: polityka, biznes i prawo. W tej chwili w archiwum audio jest ponad sto rozmów, przeprowadzonych przez czołowych dziennikarzy i publicystów „Rzeczpospolitej”.

Na kanale „Rzeczpospolita Audycje”, który wystartował 9 grudnia dostępnych będzie pięć autorskich formatów podcastów, przygotowanych i prowadzonych przez dziennikarzy „Rzeczpospolitej”. Każda z audycji publikowana jest raz w tygodniu w każdy poniedziałek, wtorek, środę czwartek i piątek o godz. 12.00 i trwa około 30 minut. I tak w każdy poniedziałek Michał Kolanko zaprasza słuchaczy do rozmowy ze swoim gościem w politycznym programie „Game Changer”, we wtorek Cezary Szymanek w programie „Wywiad z Prezesem” rozmawia z właścicielami firm, prezesami i menedżerami m.in. o ich recepcie na sukces w biznesie i o tym co robią w czasie wolnym.  W każdą środę Bogusław Chrabota zaprasza na swój cykl „Świat w skali makro”, gdzie ze swoimi gośćmi rozmawia na temat zmieniającego się świata oraz procesów geopolitycznych i gospodarczych. W czwartkowej audycji „Doktor Internet i Pani Rozum” w  rozmowie z dwójką gości Karolina Kowalska rozprawi się z przeróżnymi mitami, krążącymi w internecie na temat zdrowia. Wreszcie w każdy piątek Stefan Szczepłek i Mirosław Żukowski zaproszą słuchaczy  do spotkania z wielkimi osobistościami sportu i nowo odkrytymi talentami w audycji „Sportowi Panowie Dwaj”.

- Uruchomienie podcastów to kolejny krok w kierunku transformacji cyfrowej naszego wydawnictwa i naturalny efekt rosnącej popularności tej formy komunikacji na całym świecie. Siłą podcastów jest możliwość słuchania w każdych warunkach - w samochodzie, na rowerze, w autobusie, tramwaju, czy podczas spaceru lub biegania. My chcemy umożliwić Czytelnikom „Rzeczpospolitej”, którzy nie zawsze mają czas zasiąść przed komputerem i obejrzeć rozmowę, by  mogli na spokojnie jej wysłuchać. Dodatkowo w redakcji pracują dziennikarze z dużym doświadczeniem radiowym i posiadamy odpowiednie zaplecze technologiczne, mówi Tomasz Jażdżyński, prezes zarządu Gremi Media S.A., wydawcy „Rzeczpospolitej”.

W USA tylko w ciągu 2018 roku przybyło 6 milionów słuchaczy podcastów i ich liczba szacowana jest na 73 miliony. Zdaniem ekspertów przychody z reklam w podcastach osiągną w USA w 2020 r. niemal 660 milionów dolarów. W Polsce działa obecnie około 500 podcastów, a według badań słucha ich co piąty internauta w wieku 19-49 lat.

- Od teraz można być  już nie tylko czytelnikiem lub widzem „Rzeczpospolitej”, ale także słuchaczem. Dodajemy kolejne kanały komunikacji z naszymi Czytelnikami, by umożliwić im szersze spojrzenie na wiele tematów i dziedzin  -  dodaje Cezary Szymanek, redaktor naczelny rp.pl.

Podcastów można słuchać także na stronie rp.pl oraz poprzez serwisy Spotify, Apple Podcasts, Soundcloud, Stitcher oraz Cast na urządzeniach stacjonarnych i mobilnych
z systemami iOS i Android.

Spółka Gremi Media S.A. wydaje dzienniki „Rzeczpospolita”, „Parkiet”, miesięcznik „Uważam Rze Historia” i ich serwisy internetowe. Ponadto posiada pakiet kontrolny w spółce e-Kiosk S.A. i 47 procent w spółce MMC Conferences S.A., organizującej konferencje biznesowe.