Biuro prasowe

„Rzeczpospolita” uruchomiła serwis skierowany do sektora MSP - firma.rp.pl

Jak prowadzić firmę, w jaki sposób inwestować w jej rozwój, czy i jak można przygotować się na okres dekoniunktury i co zrobić, by skutecznie wejść na rynki zagraniczne - między innymi na te pytania odpowie nowo uruchomiony serwis dziennika „Rzeczpospolita” firma.rp.pl. Portal ma być kompendium wiedzy dla sektora małych i średnich przedsiębiorstw (MSP).

Serwis skierowany jest do właścicieli, kadry zarządzającej i kierowniczej sektora MSP, instytucji finansowych obsługujących ten sektor, podmiotów świadczących usługi na rzecz przedsiębiorców i wreszcie do młodych właścicieli firm, którzy czerpią wiedzę przede wszystkim z internetu.

- W Polsce działa 2 miliony podmiotów gospodarczych. Z czego aż ponad 99 proc. to właśnie firmy mikro, małe i średnie. Łącznie sektor małych i średnich przedsiębiorstw wytwarza połowę polskiego PKB. A z 9,7 miliona osób pracujących przedsiębiorstwach aż niemal 70 proc. pracuje w sektorze MSP. Mając na uwadze zarówno te dane, jak i profil „Rzeczpospolitej”, jako najbardziej opiniotwórczego medium w kraju od lat koncentrującego się na tematyce gospodarczej od dawna zastanawialiśmy się w redakcji nad utworzeniem portalu wprost odpowiadającego na potrzeby informacyjne rodzimych przedsiębiorców. Teraz z nim startujemy, mówi Artur Osiecki, jeden z dwóch redaktorów prowadzących serwis.

- Stworzyliśmy całościowy serwis, którego głównym założeniem ma być szeroko rozumiana pomoc w prowadzeniu i rozwijaniu firmy. Nie zapominamy też o nowopowstałych przedsięwzięciach biznesowych - start-upach. Chcemy dotrzeć do przedsiębiorców w różnym wieku, z jak największej liczby  branż i sektorów. Dlatego też prezentowane przez nas treści będą zróżnicowane, dodaje Jeremi Jędrzejkowski, redaktor współprowadzący serwis.

Serwis firma rp.pl tworzony przez dziennikarzy ekonomicznych „Rzeczpospolitej” składa się z pięciu sekcji tematycznych. Są to: Biznes, Start-up, Finansowanie, Nowe Rynki oraz Prawo i Podatki.

W sekcji Biznes przedstawiane są sylwetki przedsiębiorców, którzy opowiadają o swoich doświadczeniach, pojawiają się tu ogólne porady, dotyczące zarządzania firmą oraz te, bardziej szczegółowe, dotyczące polityki personalnej, trendów w sprzedaży i marketingu firmy oraz technologii wspierających zarządzanie. Sekcja Start-up ma być kompendium wiedzy na temat zakładania, prowadzenia i zarządzania start-upami. Sekcja Finansowanie poświęcona jest poradom, związanym z możliwościami wsparcia finansowego dla firm. Chodzi zarówno o fundusze europejskie, norweskie i szwajcarskie, jak i krajowe źródła finansowania, w tym ofertę banków, funduszy pożyczkowych i poręczeniowych. W Nowych Rynkach można przeczytać o przygotowaniu i prowadzeniu ekspansji zagranicznej i jej finansowaniu, a Prawo i Podatki to nic innego, jak szczegółowy poradnik dotyczący aktualnych przepisów prawno-podatkowych.

Spółka Gremi Media S.A. wydaje dzienniki „Rzeczpospolita”, „Parkiet” i ich serwisy internetowe. Ponadto posiada pakiet kontrolny w spółce e-Kiosk S.A., 49 proc. w spółce prowadzącej serwis Kariera.pl oraz 47 proc. w spółce MMC Conferences S.A., organizującej konferencje biznesowe.

Do pobrania

Logotypy spółki

- Gremi Media SA
- Rzeczpospolita
- Parkiet

Kontakt do
Biura Prasowego

Tomasz Rożek

tel.: +48 601-554-214
e-mail: tomasz.rozek@trcommunications.pl