Biuro prasowe

Serwisy Grupy Gremi Media rosną w ciągu roku w ponad 40-procentowym tempie

Niemal 4,3 mln użytkowników odwiedziło w maju br. serwisy internetowe Grupy Gremi Media rp.pl i parkiet.com. Strony te zostały wyświetlone w minionym miesiącu aż 18,9 mln razy - wynika z najnowszych danych Gemius/PBI. Oznacza to ponad 40-procentową dynamikę wzrostu serwisów w porównaniu do maja ubiegłego roku. Rp.pl po raz pierwszy w historii znalazł się wśród trzech najchętniej odwiedzanych serwisów w kategorii Biznes Finanse Prawo, wyprzedzając między innymi takich konkurentów jak Infor.pl, czy Bankier.pl.

W porównaniu do maja 2018 r. Grupa Gremi zanotowała wzrost liczby użytkowników o 38,5 proc. (z 3,1 mln do prawie 4,3 mln) i wzrost liczby odsłon o 44,7 proc. (z 13 mln do 18,9 mln), co potwierdza niezwykłą dynamikę. Zasięg wszystkich serwisów, czyli ich udział w rynku wyniósł w ubiegłym miesiącu 15,1 proc. i jest to wynik o 3,8 punktu procentowego większy w porównaniu do analogicznego okresu z zeszłego roku.

Imponujące są też wyniki serwisu rp.pl, „flagowego” portalu Grupy. W maju miał 4,1 mln użytkowników, czyli o 36,5 proc. więcej, niż w ubiegłym roku (3 mln) i 16,7 mln odsłon, czyli o 49 proc. więcej, niż w maju 2018 r. (11,1  mln).  Co najważniejsze, biorąc pod uwagę liczbę użytkowników i zasięg (14,5 proc.) po raz pierwszy w historii znalazł się na podium (trzecie miejsce) wśród serwisów w kategorii Biznes Finanse Prawo. Serwis zdetronizował silnych konkurentów, takich jak Bankier.pl, Infor.pl, czy Gazetaprawna.pl, ulegając jedynie Money.pl i Business Insider. Liczba użytkowników rp.pl korzystających z urządzeń mobilnych zwiększyła się aż o 82 proc., osiągając poziom 2,7 mln.

Skokowe wzrosty zaliczył też serwis parkiet.com. Między innymi dzięki uruchomieniu innowacyjnej Gry Giełdowej Parkiet Challenge dla Czytelników „Parkietu” serwis mógł pochwalić się wzrostem liczby użytkowników aż o 86,2 proc., co dało w maju 311 tys. realnych użytkowników (przy 2,2 mln odsłon).

- Ponad 40-procentowa dynamika wzrostu naszych serwisów to kolejne potwierdzenie słuszności realizacji naszej strategii, polegającej na transformacji klasycznego, tradycyjnego wydawnictwa z portfolio, w którym dominują media papierowe w nowoczesne wydawnictwo, oferujące Czytelnikom nową jakość treści w sieci, wzbogaconą o produkty cyfrowe, mówi Tomasz Jażdżyński, prezes Gremi Media S.A. Z pewnością  procentuje fakt, że korzystamy cały czas z siły naszych marek, dodajemy do tego technologię i sięgamy do danych analitycznych.

Warto podkreślić, że serwis rp.pl był także liderem zestawienia witryn dzienników ogólnopolskich w kategorii Biznes Finanse Prawo pod względem liczby użytkowników i odsłon z najwyższym w tej kategorii, 14,5 proc. udziałem w rynku.

- Wyniki odczytuję jako podziękowanie czytelników dla dziennikarzy „Rzeczpospolitej”. Za ekskluzywne newsy, za rzetelność oraz za merytoryczne analizy procesów zachodzących w gospodarce i polityce, mówi Cezary Szymanek, redaktor naczelny rp.pl.

Gremi Media S.A. wydaje „Rzeczpospolitą”, „Parkiet” i ich serwisy internetowe. Ponadto posiada pakiety kontrolne w spółkach e-Kiosk S.A. i ComPress S.A., 49 proc. w spółce prowadzącej serwis Kariera.pl oraz 47 proc. w spółce MMC Conferences S.A., organizującej konferencje biznesowe.

Do pobrania

Logotypy spółki

- Gremi Media SA
- Rzeczpospolita
- Parkiet

Kontakt do
Biura Prasowego

Tomasz Rożek

tel.: +48 601-554-214
e-mail: tomasz.rozek@trcommunications.pl