Biuro prasowe
Przychody gotówkowe spółki e-Kiosk S.A., największego dystrybutora e-prasy w Polsce (Gremi Media) wyniosły w pierwszym kwartale 2019 roku 2,454 mln złotych, czyli o prawie 30 proc. więcej, niż tym samym okresie w 2018 r. Spółka zanotowała też zysk EBIDTA, który wyniósł 524 tys. złotych (przy stracie 180 tys. zł rok wcześniej). Zysk netto wyniósł 570 tys. złotych przy 453 tys. złotych straty w pierwszym kwartale ubiegłego roku.
- Osiągnęliśmy duży sukces dzięki wytężonej pracy całego zespołu, która doprowadziła do zwiększenia efektywności wszystkich kanałów dystrybucji i optymalizacji kosztów sprzedaży. Tak jak mówiliśmy wcześniej - wyniki są coraz lepsze, bo e-Kiosk to spółka z ogromnym potencjałem, konsekwentnie realizująca strategię, której efektem będzie możliwość oferowania naszym klientom bardzo nowoczesnych rozwiązań, mówi Łukasz Piela, prezes e-Kiosk. S.A.
W pierwszym kwartale 2019 r. spółka e-Kiosk koncentrowała się na wdrożeniu nowego systemu CRM (customer-relationship management), polegającemu na wprowadzeniu ułatwień w zakupie produktów, szybszym dostarczaniu treści i budowie nowej oferty produktowej w oparciu o specjalne rozwiązania, które są dostępne na każdym urządzeniu mobilnym i stacjonarnym. Równolegle rozpoczęto prace nad opracowaniem nowych mechanizmów e-commerce i w pełni transparentnego rozwiązania, umożliwiającego zarządzanie szerokim katalogiem publikacji elektronicznych.
Wraz z końcem pierwszego kwartału spółka e-Kiosk zakończyła prace nad unikalnym projektem „Get Licensed”, dofinansowanym w ramach funduszu Google Digital News Initiative. To ogólnodostępna platforma dla twórców, wydawców oraz nabywców służąca do zdalnej sprzedaży licencji na publikację treści dziennikarskich z wielu źródeł. Obecnie na rynku jest to jedyne globalne rozwiązanie, przeznaczone dla wydawców, blogerów, czy selfpublisherów. e-Kiosk liczy na to, że upowszechnienie tego zautomatyzowanego narzędzia do sprzedaży licencji na treści przyczyni się do wzrostu świadomości praw autorskich i licencyjnych wśród wszystkich użytkowników internetu oraz będzie w przyszłości dodatkowym źródłem przychodu.
- Rozwój elementów technologicznych Spółki w pierwszym kwartale tego roku pozwoli nam realizować wyznaczone cele w kolejnych kwartałach. Chcemy umocnić pozycję lidera na rynku e-prasy w Polsce, dodaje Łukasz Piela.
01.01-31.03.2019 | 01.01-31.03.2018 | |
Działalność kontynuowana | ||
Przychody ze sprzedaży ogółem | 2 454 | 1 918 |
Przychody ze sprzedaży gotówkowe | 2 454 | 1 918 |
Przychody ze sprzedaży z transakcji barterowych | 0 | 0 |
Koszt własny sprzedaży | -860 | -317 |
Zysk brutto ze sprzedaży | 1 594 | 1 601 |
Koszty sprzedaży | -928 | -1 550 |
Koszty ogólnego zarządu | -447 | -423 |
Pozostałe przychody operacyjne | 0 | 0 |
Pozostałe koszty operacyjne | 0 | -60 |
Zysk na działalności operacyjnej | 219 | -432 |
Przychody finansowe | 1 | 1 |
Koszty finansowe | -2 | -2 |
Zysk przed opodatkowaniem | 218 | -433 |
Podatek dochodowy | 352 | -20 |
Zysk (strata) netto z działalności kontynuowanej | 570 | -453 |
Działalność zaniechana | ||
Zysk (strata) za okres z działalności zaniechanej | - | - |
Zysk (strata) netto | 570 | -453 |
Różnice kursowe z przeliczenia jednostek zagranicznych | - | - |
Skutki wyceny aktywów finansowych dostępnych do sprzedaży | - | - |
Rachunkowość zabezpieczeń | - | - |
Skutki aktualizacji majątku trwałego | - | - |
Zyski i straty aktuarialne | - | - |
Udział w innych dochodach całkowitych jednostek stowarzyszonych | - | - |
Podatek dochodowy dotyczący innych dochodów całkowitych | - | - |
Inne dochody całkowite netto | - | - |
Całkowite dochody ogółem | 570 | -453 |
EBITDA | 524 | -180 |
E-Kiosk S.A. jest największym dystrybutorem e-prasy w Polsce, który skupia w jednym miejscu zarówno katalog e-prasy, ebooków jak i audiobooków. Celem spółki jest udostępnienie pełnej oferty publikacji, periodyków i książek w wersji cyfrowej. E-Kiosk rozwija też dystrybucję oprogramowania i świadczy usługi e-commerce dla wydawnictw. Do spółki należą brandy: eKiosk.pl, eGazety.pl, Nexto.pl oraz eContentLAB.pl.
Spółka realizuje ciągły rozwój platform dystrybucyjnych oraz rozbudowę katalogu i oferty, co wpływa korzystnie na budowanie przychodów w oparciu o najpełniejsze na rynku portfolio cyfrowych treści oraz dynamiczny rozwój sieci partnerskiej. Obecny katalog produktów elektronicznych, jakie e-Kiosk S.A. oferuje klientom obejmuje niemal 60 tys. pozycji (ebooki, audiobooki oraz eprasa).
- Gremi Media SA
- Rzeczpospolita
- rp.pl
- Parkiet
- parkiet.com
e-mail: [email protected]