Biuro prasowe

Wielki sukces Gry Giełdowej Parkiet Challenge

Zakończyła się Gra Giełdowa Parkiet Challenge, organizowana przez gazetę Giełdy i Inwestorów „Parkiet”. W tym unikalnym, trwającym miesiąc przedsięwzięciu wzięło udział około 3,5 tysiąca osób, którzy wykonali niemal 64 tysiące transakcji, inwestując w akcje spółek z WIG30. - Cieszymy się, że dołożyliśmy cegiełkę do trudnego procesu budowania świadomości publicznej w zakresie funkcjonowania rynku kapitałowego, mówi Andrzej Stec, redaktor naczelny „Parkietu”. 

Gra, wsparta kampanią w „Parkiecie”, na parkiet.com oraz na kanale Parkiet TV na You Tube  trwała od 13 maja do 18 czerwca. W pierwszym etapie gracze inwestowali w spółki z WIG30. Co tydzień najlepsza trójka uczestników (z najwyższą stopą zwrotu) otrzymywała nagrody rzeczowe w postaci hulajnóg elektrycznych, czytników e-booków oraz zestawów gier komputerowych i gadżetów.  Trzykrotnie, aby zdobyć nagrodę trzeba było osiągnąć dwucyfrowę stopę zwrotu w danym tygodniu.  Najlepsi inwestorzy zarobili w ciągu miesiąca na akcjach 30 największych spółek giełdowych nawet 60-70 proc.  

Zwieńczeniem Gry był finał na Giełdzie Papierów Wartościowych, w którym zmierzyło się dziesięciu najlepszych graczy, którzy cały dzień obracali kontraktami terminowymi. Aby wziąć w nim udział należało wypracować ponad 25-procentową stopę zwrotu w miesiąc. Zwycięzcą okazał się Jarosław Pilat, który w jeden dzień zarobił około 35 proc. i zdobył 20 tysięcy złotych nagrody. Drugie i trzecie miejsca zajęli kolejno Jakub Czarnik z nagrodą w wysokości 10 tys. złotych i Andrzej Bujak, który wygrał 5 tys. złotych.

- Jestem bardzo zadowolony z tego, że udało nam się zaktywizować taką ilość osób, zainteresowanych inwestowaniem na giełdzie, zwłaszcza w sytuacji, gdy wiedza na temat giełdy i rynku kapitałowego w Polsce kuleje. Przez miesiąc trwania  zabawy zapraszaliśmy do naszego studia telewizyjnego ekspertów i analityków, którzy tłumaczyli na czym polega rynek kapitałowy, jak należy inwestować, na co zwracać uwagę i w jaki sposób podnosić świadomość. No i mamy sukces, mówi Andrzej Stec, redaktor naczelny „Parkietu”.

Dzięki Grze rekordowe wyniki zanotował w maju serwis parkiet.com - liczba realnych użytkowników wzrosła rok do roku aż o 86,2 proc., co dało w maju liczbę 311 tys. przy 2,2 mln odsłon (prawie 20 proc. wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem). Kanał Parkiet TV na Youtube ma już 6,6 tys. subskrypcji.

Partnerem strategicznym Gry Giełdowej Parkiet Challenge był PKN Orlen, partnerem technologicznym GPW, a partnerem głównym Dom Maklerski PKO Banku Polskiego. Pozostałymi partnerami byli: Biuro Maklerskie Alior Bank, Dom Maklerski BOŚ, Jastrzębska Spółka Węglowa S.A., Dom Maklerski mBank oraz PZU Inwestycje.

Gremi Media S.A. wydaje „Rzeczpospolitą”, „Parkiet” i ich serwisy internetowe. Ponadto posiada pakiet kontrolny w spółce e-Kiosk S.A., 49 proc. w spółce prowadzącej serwis Kariera.pl oraz 47 proc. w spółce MMC Conferences S.A., organizującej konferencje biznesowe.

Do pobrania

Logotypy spółki

- Gremi Media SA
- Rzeczpospolita
- Parkiet

Kontakt do
Biura Prasowego

Tomasz Rożek

tel.: +48 601-554-214
e-mail: tomasz.rozek@trcommunications.pl